Aqua Tropic Sala på lördag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • riktlinjer
    Användare
    • augusti 2013
    • 335

    #16
    Ursprungligen postat av Joakim Birgersson
    Berätta mer! Inte särskilt lätt att läsa holländska och hittar ingen info hur det går att ställa in ljuset, eller bara jag som letat dåligt.

    Jag vill byta ut mina T5 rör för ett Juwel 450 med Tanganyika och letar efter en lösning där jag kan uppnå följande i ett och samma paket. Här är vad jag skulle vilja göra:

    06.00-10.00 Månsken
    10.00-14.00 Gryning, ca 50% av max eller ännu hellre "glidande" från månsken till fullt dagsljus
    14.00-20.00 Dagsljus, krispigt, lite högre Kelvin än Juwel Daylight rör men kanske inte fullt som ett salt kar. Riktat så det blir lite reflexer.
    20.00-22.00 Skymning lika som omvänd gryning
    22.00-24.00 Månsken

    Funkar det med JBL led, Ni som har erfarenhet från den

    Då jag köpte ny t5 ramp med månljus för ungefär 1 år sedan så är jag i nuläget inte spekulant på ytterligare ny ramp och satte mig inte in i finesser etc överdrivet mycket.

    Men det gick att dämpa i olika fasta steg, skulle visst gå att dimma från släckt till tänt och tvärtom.

    Men ring Janne och fråga, det är ju han som säljer så kanske han kan berätta lite mer om finesser, priser etc.

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #17
      Nu på lördag är det dags för en ny tripp till Sala. Om du vill se lite kul fisk och annat så är du välkommen att haka på. Vi gör upp om tid och plats, jag vill komma iväg relativt tidigt. Då menar jag 8-9 tiden

      Kommentar

      Arbetssätt...