Musikhjälpen 2013

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    Musikhjälpen 2013



    Jag har startat en bössa för insamlingen till Musikhjälpen. Den är för alla oss akvarister och alla bidrag är så klart välkomna!
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Bra initiativ!!!
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Kawasa
      Användare
      • september 2012
      • 840

      #3
      Ber om ursäkt för min okunskap, men har antalet kvinnor som dör gravida ökat? Har aldrig reflekterat över just detta ämne?? Min familj har drabbats av cancer på sista tiden och det är ganska extremt när det drabbar en.
      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

      Kommentar

      • johho
        Användare
        • mars 2007
        • 1825

        #4
        Jag skulle gissa att problemet är att det i stora delar inte minskat i antalet kvinnor som dör i barnsäng. Bara för 100 år sedan var dödligheten stor även i Sverige, men med enkla medel kan man få ner det antalet och genom utbildning och preventivmedel också förhindra graviditeten från början. Det är det som det handlar om i år.

        Kommentar

        • Kawasa
          Användare
          • september 2012
          • 840

          #5
          Måste vara helt fullständigt fruktansvärt! Kan tänka mig att i många delar av världen så kan kanske inte ens rädda de ofödda barnen heller, genom kejsarsnitt då man saknar både kunskap och verktyg att utföra ingreppet med.
          Min Pappas första fru dog i barnsäng 1963, han litade aldrig mer på läkare efter det.
          Senast redigerad av Kawasa; 09 december 2013, 23:53.
          Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            #6
            Ja fy vad hemskt. Det är ju tyvärr sånt som händer, även idag. Trots våra fina moderna metoder.

            Kommentar

            • johho
              Användare
              • mars 2007
              • 1825

              #7
              1275:- har vi akvarister samlat in ännu så länge. Vi ligger på plats 116 på toplistan.

              Kommentar

              • olof
                Användare
                • april 2002
                • 1823

                #8
                Här kan man hjälpa och få ett fantastiskt designakvarium på köpet!

                Köp och sälj Akvarium enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplats


                Jag tycker det är en jättebra ide. Bara att buda!

                mvh

                Olof
                http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                Kommentar

                Arbetssätt...