Projekt, Juwel Lido 200 med Scalarer och annan SA fisk.
Kollaps
X
-
Jepp skall skaffa ett gäng ottosar men först när växterna fått rota sig lite bättre. Blir så sjukt frustrerad av att se när växter släppt och gått upp till ytan...Lämna en kommentar:
-
Här kommer en liten bild på hur de går med växterna.
Hade ju lite nitrit så jag bytte 30%vatten idag och tillsatte en full dos Pmdd. Tanken sen är ju att ha ha ska mycket fisk i som skall mata växterna med näring.
Kör nu 10 timmar ljus om dagen.
Det mesta tar sig. Är framför allt glad att pogostemon helferi (längst fram) samt gräset till vänster tar sig och ger nya skott trots djupet på karet kontra ljusmängden.
Den växten som verkar ha de jobbigast är Vallisnerian :/
Nu med fisk
http://youtu.be/BgjSxsqI9oAskitsnyggt!! Älskar livet tetrorna gett till akvariet. Väldigt aktiva pga cirkulationen. Längtar tills mina prylar kommer!! Mata med Tetra Pro Color så får de extra fin färg!
Skaffa 10-15 stycken Otocinclus så kommer alla alger vara bortaLämna en kommentar:
-
Projekt, Juwel Lido 200 med Scalarer och annan SA fisk.
Ja jag tror att om en månad är där nog lite mer djungel
ta dig till en sportfiske butik så brukar dom kunna sälja per meter från en större rulle!
All javaormbunke är lindad med samma tråd på rötter och stenar.Lämna en kommentar:
-
Hur har du satt fast "mossan" på själva grenarna? Ser ingen fisketråd på filmen. Eller de har växt över redan på en vecka?Lämna en kommentar:
-
Har sneglat på ett Lido 200 ett tag och den där burken gör ju inte direkt att man blir mindre sugen. Kommer bli riktigt bra när växterna tar fart.
Lämna en kommentar:
-
Här kommer veckans video uppdatering av karet.
Nu med fisk
Lämna en kommentar:
-
Akvariet är skitsnyggt! Gillar hur rötterna snirklar sig ner över stenarna tillsammans med knallgröna växter. Ska försöka få till något liknande i mitt senLämna en kommentar:
-
Tar ett tag innan de blir stora och könsmogna! Bara att byta ut dom mot mindre när de blir för stora!Lämna en kommentar:
-
-
Det har börjat komma lite alger på rutan och jag såg en trådalg idag som jag genast tog bort.
Har bara Amonoräkor i just nu men ska komplettera med snäckor och fiskar som äter alger.Lämna en kommentar:
-
Snyggt!Och det blir snyggare när växterna har tagit fart! Se bara till att algerna inte har en chans!
Lämna en kommentar:
-
Här kommer en liten bild på hur de går med växterna.
Hade ju lite nitrit så jag bytte 30%vatten idag och tillsatte en full dos Pmdd. Tanken sen är ju att ha ha ska mycket fisk i som skall mata växterna med näring.
Kör nu 10 timmar ljus om dagen.
Det mesta tar sig. Är framför allt glad att pogostemon helferi (längst fram) samt gräset till vänster tar sig och ger nya skott trots djupet på karet kontra ljusmängden.
Den växten som verkar ha de jobbigast är Vallisnerian :/
Lämna en kommentar:
-
Jag har svart sand/grus om ni är intresserade. Tror det är ca 60-70 kg. Var säkert 10 cm lager i ett 375 liters.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: