En klase romkorn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8598

    En klase romkorn

    Hej. I morse när jag var nere och matade upptäckte jag lek i Ikola-karet. Honan hade en klase romkorn (3-4 stycken) som hängde vid analöppningen. Det såg faktiskt ganska läskigt ut. De hängde där en bra stund, tills hon genom att stryka sig mot en sten fick lös dem. Vad handlar detta om? Gissar att de satt fast i något slags hinnor, som normalt borde brista vid äggläggningen. Kanske det inverkar att det handlar om en ung hona, eventuellt hennes första lek. Det återstår att se hur illa detta var, när jag lämnade källaren höll de i alla fall fortfarande på och lekte.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    #2
    Det låter ju konstigt. Men så länge det inte kvarstår efter att leken är avslutad så borde det ju vara okej.
    Vet att L-malar har ett slem runt och det blir ett knippe, men ciklider som munruvar brukar ju slänga ut ett romkorn i taget. Visste inte att de hade detta nätet också.

    Kommentar

    • Doktor-T
      Användare
      • april 2012
      • 424

      #3
      Har också varit med om detta med Ikola, vet inte vad det kan bero på dock.
      720 Malawi
      375 Yngel
      112 Yngel
      70 Yngel

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Näringbrist?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        Arbetssätt...