belysning för firefish o aulonocara o.b

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hpg-jiyan
    Användare
    • januari 2013
    • 159

    belysning för firefish o aulonocara o.b

    hej , jag har firefish, aulonocara o.b och några blå fiskar, jag har en t8 ramp (köpte från Mantis,vill tacka han igen ) vilken ljus rör ska man ha för få fina röd och blå färgar? rampan har 4x 36w t8 rör.
    mvh
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #2
    Ursprungligen postat av hpg-jiyan
    hej , jag har firefish, aulonocara o.b och några blå fiskar, jag har en t8 ramp (köpte från Mantis,vill tacka han igen ) vilken ljus rör ska man ha för få fina röd och blå färgar? rampan har 4x 36w t8 rör.
    mvh
    Gro Lux är ju ett alternativ, men enligt min mening så har det mera med fodret att göra, röda fiskar som FF tex behöver man mata med ett foder med Astaxantin, annars håller dom sällan den röda färgen särskillt bra. Men det finns säkert nån annan som har andra erfarenheter Här är en av mina FF hanar.
    Bifogade filer
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #3
      Grolux tillsammans med aquastar eller annat rör med blå-vitt ljus. Om det funkar så tycker jag att det räcker med två rör, sätt då det blå-vita röret mot framrutan och grolux som andra rör och skippa dom två bakre rören. Det blir bättre djupkänsla i burken när det blir lite skuggiga partier mot bakrutan.

      Du matar väl med NLS? Kör i så fall med deras nya foder "super red" eller vad det nu heter

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #4
        Ursprungligen postat av JockeB
        Gro Lux är ju ett alternativ, men enligt min mening så har det mera med fodret att göra, röda fiskar som FF tex behöver man mata med ett foder med Astaxantin, annars håller dom sällan den röda färgen särskillt bra. Men det finns säkert nån annan som har andra erfarenheter Här är en av mina FF hanar.
        Fin FF Jocke

        Kommentar

        • JockeB
          Användare
          • maj 2004
          • 2964

          #5
          Ursprungligen postat av Erik Österlund
          Fin FF Jocke
          Tackar
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

          Kommentar

          • hpg-jiyan
            Användare
            • januari 2013
            • 159

            #6
            tack för hjälpen , jag ska göra som du säger Erik.

            Kommentar

            Arbetssätt...