tuggande Protomelas taeniolatus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jb63
    Användare
    • januari 2010
    • 92

    tuggande Protomelas taeniolatus

    Hur länge ska man vänta innan man tömmer en hona på hennes ägg.låter ni henne gå nån dag innan eller tömmer ni direkt efter leken.tacksam för vettiga svar då jag funderar på o tömma då hon inte gått full tid någon gång innan.
  • Charlotte
    Användare
    • april 2013
    • 228

    #2
    Jag väntar ca 17 dagar, då brukar de vara såpass klara att det mesta av gulsäcken är borta och de kan simma.
    Charlotte & Anders

    720 liter x 2 Malawi
    375 liter x 2 Malawi
    500 liter Malawi
    180 liter Malawi
    100 liter Guppy
    140 liter x 6 yngel
    64 liter x 4 yngel

    Kommentar

    • jb63
      Användare
      • januari 2010
      • 92

      #3
      Då provar vi med att låta en hona gå själv i ett 60 liters kar och hon har cirka fem dagar kvar, hon delar kar med mitt första försök att föda upp yngel med thumbler. har köpt thumblern och en luftpump i kina för ca 130 sv kr och hoppas att det fungerar som man vill.Så i helgen bör man kunna se yngel frisimmande om det klaffar

      Kommentar

      • jb63
        Användare
        • januari 2010
        • 92

        #4
        Då har jag fått en skaplig kull som simmar under mammas beskydd ,har ännu inte kunnat räkna hur många dom är men runt 20 kanske.äggen i thumblern har bara varit där några dagar så det får komma i nästa brev. Har en dålig film i mobilen som visar mammans yngelbeskydd,ska försöka putsa glaset utan att störa henne så att jag kan filma lite bättre.

        Kommentar

        Arbetssätt...