Fiskar från Venezuela

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    Fiskar från Venezuela

    Hittade en dokumentär om vattendragen i Venezuela, cikliderna gör entré ungefär ca 22.30 minuter in i filmen. Det finns flera undervattensbilder med bl.a Hantelciklider, Apistogrammas osv. Det enda som drar ner betyget ganska mycket är berättarrösten, ganska långt ifrån David Attenborough exempelvis som jag tycker har en fantastisk entusiasm och inlevelse i sina berättelser.

    The Freshwater Natural Aquarium Documentary shows freshwater tropical aquarium fish in the wild, in their natural habitat. Have you ever wondered what your f...
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.
  • {_AquA_}
    Användare
    • februari 2013
    • 1299

    #2
    Ivan Mikolji har grymt bra filmer på YouTube kanalen. Det bästa i klippet är nog vilda fjärilscikliderna. Aldrig sett dem i det vilda.
    // Nasser H

    Följ mina projekt:

    Tråd 1:
    https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
    Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

    Finns mer gott på följande sida!
    Min Zoon:
    http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Ivan var ju som bekant på Stämman för nästan 2 år sedan (Göteborg) och visade en film, samt pratade om inspelningen. Riktigt inspirerande, duktig och rolig föreläsare.

      /Jocke

      Kommentar

      • Rasmus E
        Användare
        • augusti 2013
        • 68

        #4
        Den där dokumentären är grym, förutom ljudkvalitén på speakern.
        Härligt att få firrarna satta i sitt sammanhang bland ormar, kajmaner, översvämningar och vidunderliga avstånd. Väldigt skickligt filmat med åkningar under vattenytan och upp mot den omkringliggande djungeln.
        Det finns en tråd med en del filmklipp här på forumet där jag lade upp den filmen för några månader sedan: http://www.ciklid.org/forum/showthre...8503-Sa-filmer
        Där finns några till klipp att titta på.

        Kommentar

        • Kawasa
          Användare
          • september 2012
          • 840

          #5
          Opps tack för länken Rasmus, jag hade missat den tråden helt, där passar ju filmer som denna bättre

          Ursprungligen postat av Banderad
          Ivan var ju som bekant på Stämman för nästan 2 år sedan (Göteborg) och visade en film, samt pratade om inspelningen. Riktigt inspirerande, duktig och rolig föreläsare.

          /Jocke
          Måste ha varit kul att träffa honom på riktigt
          Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #6
            Jo det var verkligen trevligt!
            Bifogade filer
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              #7
              Absolut, extremt trevlig prick.

              /Jocke

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Jag passade givetvis på att fråga om vi får använda hans bilder i artregistret och... Vi får använda alla hans bilder i artregister dessutom.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • mbitton
                  Användare
                  • februari 2013
                  • 223

                  #9
                  Har nog följt varje filmklipp som är gjort av Ivan Mikolji! Diggar skarpt The Fish Guys.. Speciellt det avsnittet då de bollar med idéer om att koppla fast en cykelpump till lång slang, som i sin tur är fastfäst vid snorkeln. Önskar att man kunde byta yrke för en vecka med honom. Ibland så brukar jag drömma om att jag är vid en outforskad flod någonstans i Sydamerika.. Det är en dröm som jag måste se till att den blir till verkligenhet någon gång.
                  600 + 120 lliter Tanganyika

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #10
                    Cykelpump och slang körde jag och min kusin med då vi dök i tuvattnet som barn. Rekord på 18 minuter.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • mbitton
                      Användare
                      • februari 2013
                      • 223

                      #11
                      Låter livsfarligt! Innan jag tog mitt open water i Eilat för 14 år sedan, så vet jag att det fanns möjlighet att prova på något liknande, fast med en kompressor som är monterad på andra sidan slangen.
                      600 + 120 lliter Tanganyika

                      Kommentar

                      • Kawasa
                        Användare
                        • september 2012
                        • 840

                        #12
                        Ursprungligen postat av mbitton
                        Ibland så brukar jag drömma om att jag är vid en outforskad flod någonstans i Sydamerika.. Det är en dröm som jag måste se till att den blir till verkligenhet någon gång.
                        Ditto, vi delar samma dröm mannen
                        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...