Mitt andra Tanganyika kar, 200 Liter Juwel Lido

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ThomasK
    NCS Medlem
    • januari 2013
    • 286

    #16
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Hela bagaget fyllt med skiffer! Tack ThomasK!!!

    Imorgon hämtar jag akvariet.

    Skall dock beställa en aquaterra rockwall bakgrund samt ett par moduler så det Dröjjer lite till...
    Inga problem, hoppas att det var det du var ute efter.
    Ska bli spännande att följa ditt projekt här.
    Mvh Thomas

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #17
      Det lönar sig att kolla/ringa runt när man ska handla akvarium.

      Köpte detta för 3600 (fick presentkort på 200kr till fisk så egentligen 3400) högsta priset jag fått var 4800...

      Kommentar

      • johho
        Användare
        • mars 2007
        • 1825

        #18
        Nice bajs! Vart köpte du det då? Hornbach har ju prisgaranti så de brukar vara billigast

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          #19
          Ursprungligen postat av johho
          Nice bajs! Vart köpte du det då? Hornbach har ju prisgaranti så de brukar vara billigast
          Hornbach och Herkules hade samma pris men på Herkules bjöd dom ju på 200 kr fisk också ju

          Sen vill man ju stödja ett mindre företag hellre än tyskjätten!

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            #20
            Smart att kontra prisgarantin med presentkort. Det kommer liksom inte hornbach åt.

            Kommentar

            • Bosse G
              NCS Medlem
              • november 2013
              • 235

              #21
              Varför inte plocka på vägen ut till Marstrand. Du kan ju nästan cykla dit men det kan ju bli lite tufft att få hem det då. Alternativ 2 är att snacka med killarna på Kungälvs stenhuggeri http://www.kungalvsstenhuggeri.se/startsida.html då får du ännu närmre. :-) .

              Kommentar

              • FrePGun
                Användare
                • mars 2009
                • 2410

                #22
                Ursprungligen postat av Bosse G
                Varför inte plocka på vägen ut till Marstrand. Du kan ju nästan cykla dit men det kan ju bli lite tufft att få hem det då. Alternativ 2 är att snacka med killarna på Kungälvs stenhuggeri http://www.kungalvsstenhuggeri.se/startsida.html då får du ännu närmre. :-) .
                Jo de kan man göra... Men de är kallt ute nu

                Haha nä nu var de en vänlig själ som löste detta åt mig ändå! Fick 20 (förmodligen mer) kg som står och väntar!

                Kommentar

                • Bosse G
                  NCS Medlem
                  • november 2013
                  • 235

                  #23
                  Har en Aquaterra Rockwall som jag skall börja montera i helgen om jag får akvariet idag eller imorgon. L 120 x D70 x H50. (2900kr). Tänkte ha C.leptosoma, N. Signatus, L Brevis och någon mindre sandlekare i det. Har inte monterat förut så det skall bli spännande. Har planerat med lite större öppna ytor än vad du har av naturliga skäl. Skall bli kul. Du kan ju alltid ta en promenad och ta en titt om du har lust. bara 5 km från ICA Maxi LOL
                  Senast redigerad av Bosse G; 22 november 2013, 08:43.

                  Kommentar

                  • FrePGun
                    Användare
                    • mars 2009
                    • 2410

                    #24
                    Idag fick jag hem bakgrunden.

                    Fin, mindre "struktur" än en Btn men bra om man vill att den ska bygga så lite som möjligt.

                    Min tanke är ju att montera moduler rakt på denna sen så det är perfekt,
                    Och visst kam den funka som jordvall ifall de blir ändrade planer

                    Kommentar

                    Arbetssätt...