Caquetaia spectabilis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uffe Lindström
    Användare
    • maj 2005
    • 285

    Caquetaia spectabilis

    Här är en liten filmsnutt på 2 av mina 4 nyinköpta VF Caquetaia spectabilis från Imazo. Dom var betydligt större än jag trott och mer rovfisk än jag anat. Corydoras malarna jag hade i burken är bara borta...
    Jag placerade alla 4 i en 250 litersburk men det funkade inte många minuter Nu har jag skiljt år dem och de 2 i filmen hoppas jag är en hona och hane. "Hanen" har börjat gräva och verkar uppvakta "honan" mellan stunderna han smäller på henne. Dom är svåra att skilja på och det enda jag hittat på nätet i könsskillnad är att hanen är mer färggrann (förutom standardskillnaderna med längre rygg o analfenor).
    Kanske någon här har erfarenhet av dem rent allmänt?

    www.youtube.com/user/Uffelimpan
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Mäktig firre. Hur stor är den.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Uffe Lindström
      Användare
      • maj 2005
      • 285

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Mäktig firre. Hur stor är den.
      På Imazos lista stod det 8-13 cm, men jag tror snarare 15 cm på den största.
      www.youtube.com/user/Uffelimpan

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        #4
        Snyggt! Var så nära på att köra på denna att istället för C. Myersi men nu i efterhand är jag ändå nöjd med mitt val.

        Men denna står på önskelistan!

        Kommentar

        • Uffe Lindström
          Användare
          • maj 2005
          • 285

          #5
          Ursprungligen postat av Punkfredd
          Snyggt! Var så nära på att köra på denna att istället för C. Myersi men nu i efterhand är jag ändå nöjd med mitt val.

          Men denna står på önskelistan!
          Tänkte ungefär likadant fast det vart Spectablisen för mig. Har för mig att jag läste nånstans på nätet att Myersin blir ännu större än Spectablisen, därför vägde det över för Spectablisen. Det är ju ändå så att, allt som är upp till en tredjedel av deras storlek betraktas som mat och hungriga är dom jämt.

          Jag verkar i alla fall fått ett par, så kanske leker dom snart...
          www.youtube.com/user/Uffelimpan

          Kommentar

          • Kawasa
            Användare
            • september 2012
            • 840

            #6
            Grattis! Alltid kul med nya firrar! Speciellt när dom är snygga som dina
            Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              #7
              Ursprungligen postat av Uffe Lindström
              Tänkte ungefär likadant fast det vart Spectablisen för mig. Har för mig att jag läste nånstans på nätet att Myersin blir ännu större än Spectablisen, därför vägde det över för Spectablisen. Det är ju ändå så att, allt som är upp till en tredjedel av deras storlek betraktas som mat och hungriga är dom jämt.

              Jag verkar i alla fall fått ett par, så kanske leker dom snart...
              Ja det som vägde över för mig var att Myersin ska vara sävligare not andra invånare i karet.

              Medan spectabilisen kan vara rätt överjäklig mot allt och alla, trots att den är mindre.

              Kommentar

              • Uffe Lindström
                Användare
                • maj 2005
                • 285

                #8
                Ursprungligen postat av Kawasa
                Grattis! Alltid kul med nya firrar! Speciellt när dom är snygga som dina
                Tack! Precis, vad kittlar mer än när man fått hem nya firrar
                www.youtube.com/user/Uffelimpan

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 3479

                  #9
                  Lycka till med dem! Snygg firre

                  /Jocke

                  Kommentar

                  • Uffe Lindström
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 285

                    #10
                    Nu har dom äntligen fått till det. Dom har vuxit en del sen sist och man undrar hur stora dom kan bli.
                    Just nu går de i en 600 liters burk och tolererar naturligtvis inga andra fiskar när de har yngel.

                    www.youtube.com/user/Uffelimpan

                    Kommentar

                    Arbetssätt...