Fina malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Stockholm: Fina malawiciklider

    Aulonocara stuartgranti , Chilumba F1
    Aulonocara maylandi
    Protomelas sp. "spilonotus tanzania"
    Sciaenochromis fryeri ahli

    4-7cm, alla utom spilonotus har börjat färga.
    50:-/st

    SMS:a 073-2010706
    Senast redigerad av Gäst; 12 november 2013, 15:54.
  • Gäst

    #2
    155 Views men inte ett enda svar. Ni gör det inte lätt för oss hobbyodlare...Vad skall man odla för fiskar så att det passar er i smaken???
    Skulle vara kul att veta vad som är fel...är det priset?

    Kommentar

    • flugmestare
      Användare
      • augusti 2013
      • 35

      #3
      hej JJciklider
      första fel priset
      andra fel minsta köp 500
      t.ex jag är intresserad av Sciaenochromis fryeri ahli
      vad ska jag göra med 10st
      mvh
      george
      solna

      Kommentar

      • Jan Kohler
        Användare
        • augusti 2007
        • 128

        #4
        Det är inget fel på priset, kan till och med vara dyrare om de är stora och gärna F1
        Däremot minsta köp 500 kr
        Om man bara vill ha ett par Aulonacaror blir det bättre att gå till en affär.
        10 st fina Demasoni går säkert att sälja men knappast fisk som vi vanligen köper parvis.

        Kommentar

        • hpg-jiyan
          Användare
          • januari 2013
          • 159

          #5
          hej, jag vill köpa Protomelas sp. "spilonotus tanzania" 1+2 eller 2+3 men det blir inte 500:-

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Hej!

            OK! Anledningen till att vi satte 500:- var att förra gången vi sålde ut så köpte en del 2 fiskar. Nån ville ha 1 hane & 4 honor. Vi väntade folk på helgerna som inte dök upp mm.. men ok! Vi tar bort 500:- gränsen. 50:-/st är billigt för dessa fiskar. Säljer jag billigare så går det inte ihop sig.Visst är det kul att odla fisk men inte så kul så att jag gör med förlust.
            Så välkomna att höra av er! Vi har även andra fiskar "vuxet" som vi säljer ut! Kolla hemsidan..jjciklider.n.nu

            Kommentar

            • Erik Österlund
              Användare
              • januari 2005
              • 3788

              #7
              Ni som tycker att 50:-/fisk är för dyrt får ju tänka till en gång till! Ska man ha fin fisk i lite storlek (vilket betyder 5-6 cm) så får man räkna med att det kostar pengar. Gå till en butik och handla istället, eller köp 2-3 cm fisk för 35:-.

              Det är ju ett hån att 50:- är för dyrt.

              Däremot håller jag också med om att ha 500:- som minsta inköpsgräns är helt fel. Det funkar inte. Jag förstår dock varför ni satt en sådan gräns! Det hjälper ju inte mot att folk inte dyker upp men det blir iaf värt att vänta på att någon ska komma och handla. Kommer någon och handlar för en 100-lapp så blir det ju knappt värt det (om man värderar sin egen tid).

              Just nu har ni inget som jag är intresserad av, men ge inte upp odlandet!

              Kommentar

              • Pabbe
                NCS Medlem
                • september 2006
                • 1805

                #8
                Ursprungligen postat av Erik Österlund
                Ni som tycker att 50:-/fisk är för dyrt får ju tänka till en gång till! Ska man ha fin fisk i lite storlek (vilket betyder 5-6 cm) så får man räkna med att det kostar pengar. Gå till en butik och handla istället, eller köp 2-3 cm fisk för 35:-.

                Det är ju ett hån att 50:- är för dyrt.

                Däremot håller jag också med om att ha 500:- som minsta inköpsgräns är helt fel. Det funkar inte. Jag förstår dock varför ni satt en sådan gräns! Det hjälper ju inte mot att folk inte dyker upp men det blir iaf värt att vänta på att någon ska komma och handla. Kommer någon och handlar för en 100-lapp så blir det ju knappt värt det (om man värderar sin egen tid).

                Just nu har ni inget som jag är intresserad av, men ge inte upp odlandet!
                Helt riktigt! 50 kr för dessa fiskar i den storleken är gott och väl under halva butikspriset. Jag brukar tänka: säljer jag till butik, brukar praxis vara att man får ca 1/3 av utpriset, och då blir man i regel av med ett gäng vid ett tillfälle. Säljer jag till privatperson, som kanske vill ha ett fåtal, då är halva ut (butiks) priset rimligt.
                Jag odlade mycket ancistrus några år. I butik kunde jag få 13-15 kr st för uppåt 50-100 stycken i storlek 4 cm.. I början annonserade jag och det kom folk ibland och ville ha 3-4 st och gnölade om jag ville ha 20 kr styck!
                Så jag slutade helt att sälja ancistrus privat iaf.

                Kommentar

                • Charlotte
                  Användare
                  • april 2013
                  • 228

                  #9
                  Misstänker att du inte skall neråt västkusten till...
                  hade gärna köpt Maylandi och protomelas av dig
                  Charlotte & Anders

                  720 liter x 2 Malawi
                  375 liter x 2 Malawi
                  500 liter Malawi
                  180 liter Malawi
                  100 liter Guppy
                  140 liter x 6 yngel
                  64 liter x 4 yngel

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #10
                    Ja och just 50:-/st är vad butikerna ger mig för dessa fiskar men då får jag vänta ½ året tills de är helt utfärgade. Så ni är första tjing på att göra en bra affär
                    Nej, tyvärr så har jag inte några resplaner just nu och vi skickar inte fisk...

                    PS. Klickar ni på fångstplats "Chilumba" i artregistret så ser ni våra fiskar och hanen till F1rna
                    Senast redigerad av Gäst; 11 november 2013, 19:58.

                    Kommentar

                    • maltandis
                      Användare
                      • oktober 2003
                      • 1567

                      #11
                      Najs prajs tycker jag, skulle köpa 8-10 av varje utan att gnälla om jag ville ha dem. Just nu är det fullt i burkarna men tanganyikaciklider. Jag är en social snubbe och gillar nya kontakter, så jag skulle inte sätta någon gräns på 500, Om jag skulle sälja fisk, så tror jag inte att någon åker till världens ände (södertälje) för 1-2 fiskar.
                      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                      Kommentar

                      • hpg-jiyan
                        Användare
                        • januari 2013
                        • 159

                        #12
                        Hej, få jag komma till dig imorogon innan kl 13:00?

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #13
                          Ursprungligen postat av hpg-jiyan
                          Hej, få jag komma till dig imorogon innan kl 13:00?
                          Hej!

                          Nej! Jag jobbar dagtid så efter 18.00 vardagar. SMS:a 073-2010706

                          Kommentar

                          • hpg-jiyan
                            Användare
                            • januari 2013
                            • 159

                            #14
                            Hej Janne, tack för fina fiskar mvh

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #15
                              Finns fortfarande en del juniorer kvar, nu ännu finare....passa på. Snart kränger jag dom till akvariebutikerna!

                              /Janne

                              Kommentar

                              Arbetssätt...