Bakgrundsfärg på foton ---- Vad är snyggast

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GraTis
    Användare
    • januari 2013
    • 414

    #16
    Ursprungligen postat av Göran Å
    Det är inte så lätt att uppfylla dina önskemål när man tar en bild i butiks akvarium, som inte har någon inredning mer än ett skitigt filtermatta med cirkulationspump.....


    Annars så är jag helt inne på din linje vad det gäller djup och miljö..och det hittar man lättast i sina egna burkar....Men ibland är det kul att visa lite andra fiskarter.

    Mvh Göran
    Det är väl det som är själva grejen Göran. Bilden blir inte bättre eller mer värdefull för betraktaren bara för att den är fotad i butik. Blått eller svart kvittar oxå.
    Är det en så kallad fototävling vill man se bra bilder, gillar man inte bilder med enfärgad bakgrund så spelar det ingen roll vart du tagit bilden, det är samma bild i mina ögon oavsett vart eller hur du tagit den.

    Vilket montage som är bäst, ditt eller Teges spelar inte heller någon roll i mina ögon.

    Din bild är en kanonbild på sitt sätt, men i just ett sånt här sammanhang funkar det inte riktigt.

    Kommentar

    • Göran Å
      Användare
      • december 2005
      • 1295

      #17
      Ursprungligen postat av GraTis
      Det är väl det som är själva grejen Göran. Bilden blir inte bättre eller mer värdefull för betraktaren bara för att den är fotad i butik. Blått eller svart kvittar oxå.
      Är det en så kallad fototävling vill man se bra bilder, gillar man inte bilder med enfärgad bakgrund så spelar det ingen roll vart du tagit bilden, det är samma bild i mina ögon oavsett vart eller hur du tagit den.

      Vilket montage som är bäst, ditt eller Teges spelar inte heller någon roll i mina ögon.

      Din bild är en kanonbild på sitt sätt, men i just ett sånt här sammanhang funkar det inte riktigt.
      Det är precis detta som jag funderar på för framtiden, ska jag behålla butikens blå bakgrund eller ska jag byta till den svarta så som jag gjort tidigare...

      Jag har oftast bytt till den svarta pga att bilden känns lugnare att betrakta.

      Det är detta som röstningen om Blått eller Svart handlar om...


      Sedan uppskattar jag att du tycker bilden ser bra ut för det är verkligen inte det lättaste att få till det i trånga akvarielokaler.

      /Göran
      http://www.skovdeaf.se/
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
      http://www.skovdefagelklubb.se/

      Kommentar

      • GraTis
        Användare
        • januari 2013
        • 414

        #18
        Hör inte till den här tråden så jag tar bort texten.
        Senast redigerad av GraTis; 28 oktober 2013, 05:42.

        Kommentar

        • maltandis
          Användare
          • oktober 2003
          • 1567

          #19
          Jag gillade Görans"tecknade" moshi" gav den en tredje plats, vi får ju redigera våra bilder. Det var ju så uppenbart att den var körd i Photoshop, men jag såg det som ett annorlunda konstverk. Jag har inte Photoshop, men använder gratisprogrammet Picasa för att beskära och fixa lite med ljus och skuggor.
          Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

          Kommentar

          • ewa
            NCS Medlem
            • mars 2013
            • 457

            #20
            Den är annorlunda, helt klart. Jag gillar den, svart bakgrund .
            Men som naturfotot lite tveksamt.

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #21
              Just i det här fallet blir Teges blå färg festlig då det åtminstone på min dator blir svenska flaggans färger. Jag tycker annars den mörkblå är bättre men det beror nog på att jag är så trött på svart bakgrund. Förr tyckte jag att svart bakgrund var väldigt snyggt.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • Johan F
                Användare
                • mars 2006
                • 2439

                #22
                Svart utan tvekan
                3000 liter med Tropheus
                http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                Tropheus sp. black Ikola
                Tropheus sp. black Caramba
                Tropheus red bishop Caramba
                Tropheus Moorii Kambwimba
                Tropheus Moorii Kapampa
                Tropheus Duboisi Maswa

                Kommentar

                Arbetssätt...