Akvarieintresset i arv.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Akvarieintresset i arv.

    Jag antar att de flesta som håller på med akvarier har kommit i kontakt med det igenom familj,släkt eller vänner som haft ett akvarie hemma.

    Mitt första akvaristiska minne är min Farfars hemmabyggda plyfa akvarie som han byggde under 70 talet. Han körde länge saltvatten i akvariet med efter ett digert öde med en Julgran som ledde till massdöd så lade han ner det.

    Lite senare startade han upp det igen och körde sötvatten i det. Minns att han hade väldigt stora Scalarer blandannat. Detta måste ha varit starten på 90 talet ungefär då jag är född 86 och ännu minns akvariet.

    Även min far hade i perioder akvarier hemma. Har kort på när jag sitter i babysiten och gungar framför karet och bredvid satt familjens trofaste schäfer med samma brinnande intresse för fiskarna (och sköldpaddorna som kom sen). Minns att han ofta kom hem med nya ciklider och att katten ofta fick fin mat så antar att filtrering osv inte var prio ett.

    För ett tagsen fick jag "ärva" (efter en flytt han är fortf vid livet) min farfars gamla akvarie lexikon.

    Kul minne.

  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    #2
    Fantastisk bok. Jag hade en röjning hemma hos föräldrarna för nån månad sedan och hittade mina gamla böcker. Handritade artbilder och svartvita tidsskrifter.

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av johho
      Fantastisk bok. Jag hade en röjning hemma hos föräldrarna för nån månad sedan och hittade mina gamla böcker. Handritade artbilder och svartvita tidsskrifter.
      Haha handritat tom! Coolt!

      Kommentar

      • johho
        Användare
        • mars 2007
        • 1825

        #4
        Handritat i FÄRG

        Kommentar

        Arbetssätt...