Köpte precis:
2 fem meters rullar utav 5050 Cool white LED slingor
1 fem meters rulle utav 5050 Neutral white LED slinga
2 LED dimmer
2 Power supply 6A
3 Female connector
Akvariumet är 2 meter så det blir 5 rader med "Neutral white" och 5 rader med "Cool white". Anledningen till dessa färger är att jag vill få in det mesta utav färgspektrumet. Senare blir det att skaffa lite "Royal blue" och "Warm white" om jag inte skulle vara nöjd.
Mitt 720 liters projekt med Sydamerika som fokus
Kollaps
X
-
-
-
-
Tackar. Hmm jag minns inte om jag har haft den masken tidigare men det som jag fick en gång och som var värst var hål i huvud sjukan. Fick det efter att ha skaffat ett par diskus ifrån en odlare. Aldrig mer säger jag bara. Just nu har dessa fått grönare färg på kroppen så vi får se vad som händer.Lämna en kommentar:
-
Härliga Bolivianer.
Jag har alltid haft otur med mina och fått camallanus maskar som iofs går att bota men segdraget förlopp innan man inser att de har denna parasit.Lämna en kommentar:
-
Jag har haft Bolivianska fjärilsciklider innan tillsammans med mycket större scalarer, Geophagus Orange Head Tapajos och diskus utan några problem som helst. Dessa är mycket större än dem jag hade innan. Lägger upp lite bilder nu.Lämna en kommentar:
-
Uppdatering... Fick hem mina 35 citrontetror, 10 st Brochis Splendens och 7 st
Mikrogeophagus altispinosa idag. Slänger upp bilder när dessa vänjt sig vid karet lite mer. Fina är dem allihop.
Lämna en kommentar:
-
Uppdatering... Fick hem mina 35 citrontetror, 10 st Brochis Splendens och 7 st
Mikrogeophagus altispinosa idag. Slänger upp bilder när dessa vänjt sig vid karet lite mer. Fina är dem allihop.
Lämna en kommentar:
-
Du gör nog rätt i att koka dom. Jag kör åtminstone 50-70 st i en filtermedia påse. Hade dom utspridda i karet innan, men det vart för bökigt att plocka upp dom när de hade gjort sitt. Använder också torvgranulat. Jag kramar alltid ur påsarna med alkottar/torv efter varje vattenbyte.)
Lämna en kommentar:
-
Du gör nog rätt i att koka dom. Jag kör åtminstone 50-70 st i en filtermedia påse. Hade dom utspridda i karet innan, men det vart för bökigt att plocka upp dom när de hade gjort sitt. Använder också torvgranulat. Jag kramar alltid ur påsarna med alkottar/torv efter varje vattenbyte.Lämna en kommentar:
-
Jag plocka två gröna som blev helt svarta efter någon vecka och då la jag in dem i ett glas vatten. Jag brukar ändå koka det jag lägger i karet i vilket fall för att frigöra tanninen snabbare. Hur många ska man ha till ett 720 liters? Hur många lägger du ner i ditt?Lämna en kommentar:
-
De ska vara bruna näst intill svarta. Jag sköljer alltid av dom i varmt vatten innan använder dom i karet.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: