Ärligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    Ärligt

    Säkert ligger denna tråd fel men jag tycker nya web plattformen är oerhört jobbig. Svårt med det mest o jag drar mig för o lägga upp bilder. Det måste finnas enklare vägar och skall det fungera som det gör nu så har nog jag tappat intresset.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se
  • bossep
    Användare
    • januari 2013
    • 2352

    #2
    Hej Kaj,
    Det är sådant här jag vill veta så jag vi kan göra det bättre / enklare.
    Men kan du precisera lite var du tycker det är jobbigt?
    Menar du formet eller hela siten?
    Vore det bättre om du hadde ett eget fotigaleri exenpelvis?
    Jag håller på och skissa på ciklid.org 2.0 där behöver vi den här typen av input.
    Det är ju för er, användarna är tillför och mitt jobb att fixa det så det är bra för er!

    Bosse
    Webmaster för Ciklid.org.
    Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

    Kommentar

    • Mreque
      Användare
      • juni 2011
      • 348

      #3
      Men va, nu ser jag tvååker! Är den legendariska Kaj samma som i Himle/tvååker? visst har du en affär där med ?

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • april 2002
        • 2294

        #4
        Bra Bosse, det är inte bara bilder jag har problem med även att skriva tex funkar inte alla kommandon. Jag kan inte göra radbrytningar med enter t.ex Så allt jag skriver kommer i ett stycke, samma med bilder. Jag har också bytt dator o har nu en helt ny men med samma problematik . Allt blir sedan rätt när jag postar men jag får det inte rätt innan jag kommit dit.
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • kaj.p
          Användare
          • april 2002
          • 2294

          #5
          Ursprungligen postat av Mreque
          Men va, nu ser jag tvååker! Är den legendariska Kaj samma som i Himle/tvååker? visst har du en affär där med ?
          Legendar o legendar tja gammal börjar man ju bli iallfall När det gäller butiken så är den flyttad till utanför Ullared. Min anläggning fungerar mer som karantän, sjukstuga o fiskdagis idag.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

          Kommentar

          • bossep
            Användare
            • januari 2013
            • 2352

            #6
            Ursprungligen postat av kaj.p
            Bra Bosse, det är inte bara bilder jag har problem med även att skriva tex funkar inte alla kommandon. Jag kan inte göra radbrytningar med enter t.ex Så allt jag skriver kommer i ett stycke, samma med bilder. Jag har också bytt dator o har nu en helt ny men med samma problematik . Allt blir sedan rätt när jag postar men jag får det inte rätt innan jag kommit dit.
            OK det är troligtvis IE10 problem vilket förhoppningsvis kommer att lösas när jag uppgraderar forumet. Vad den egentligen gör är att switcha tillbaka till IE9. Du kan testa att klicka på kompatibelt som är en liten ikon som ser ut som et sönderrivet papper eller nått. Den finns till höger om adress fältet högst upp till vänster i webbläsaren. Då får du samma funktion som uppgraderingen gör.
            Eller ladda ned exempelvis Google Crome och använd den i stället.
            Jag tycker att crome hanterar bilder och grafik bättre och är mycket snabbare än IE. Speciellt om man har många flikar eller fönster öppna samtidigt.
            Test och låt mig veta om du får det att fungera.

            Bosse
            Webmaster för Ciklid.org.
            Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Härligt!

              Det finns sedan länge lösningar på IE 10 och forumet som Christian Alfredsson tipsat om, Bossep. Snacka med honom så får du bra tips.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • bossep
                Användare
                • januari 2013
                • 2352

                #8
                Ursprungligen postat av DaRe
                Härligt!

                Det finns sedan länge lösningar på IE 10 och forumet som Christian Alfredsson tipsat om, Bossep. Snacka med honom så får du bra tips.
                Ja jag vet men en uppgradering behövs men då kommer det troligtvis att bli en del strul med mallar och plugins. Speciellt de vi har gjort själva.
                Jag behöver därför ha med både Christian och Joakim som standby support om jag skall uppdatera live forumet direkt.
                Vi måste också stänga ned forumet ett tag. För hur länge vet jag inte.

                Bosse
                Webmaster för Ciklid.org.
                Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                Kommentar

                Arbetssätt...