Gymnogeophagus caaguazuensis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ewa
    NCS Medlem
    • mars 2013
    • 457

    Gymnogeophagus caaguazuensis

    Någon som har erfarenhet av Gymnogeophagus caaguazuensis ?
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Inte direkt, är det någon art du hittat någonstans? Annars är de nog väldigt svåra att få tag på
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Erik Åhlander
      Användare
      • september 2006
      • 796

      #3
      Jag har fångat sådana. Jag minns dem som relativt grå. Verkar bara finnas inom ett litet område i östra Paraguay (centrala Oriente - bör vara övre Río Monday). Importeras troligen mycket sällan, men det finns andra endemer i området, t ex Corydoras diphyes som har förekommit på beställningslistor. Så omöjligt är det inte.

      Kommentar

      • ewa
        NCS Medlem
        • mars 2013
        • 457

        #4
        Glaser har de på listan,
        (Gymno)Geoph.caaguazuensis wi. 4-6cm 203,07kr
        (Gymno)Geoph.caaguazuensis wi. 9-12cm 540,27kr

        Jag var nyfiken på om någon hade de, verkar vara en mindre fisk, svårt att få mer info.
        Det verkar som de kan vara munruvare alt. substratlekande.
        De är inte färgstarka, men finns det någon munruvande sort som är mindre (ca 10-12cm) munruvande och färgstark?
        Senast redigerad av ewa; 09 oktober 2013, 11:22.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Ahh. Ja det kommer jag ihåg. Skrev ju själv nåt om det. Tror jag har bilder på g till artregistret. Kolla film i artreg.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...