Tanganyika 2013 del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonre723
    Användare
    • oktober 2004
    • 439

    #16
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Finns i stora akvariet på Akvariekällaren! Se bild på sid 33 i senaste CB!
    Om det nu är samma fisk vi pratar om!
    Har inte senaste CB tillgängligt nu, men jämför bilderna på s. 70 vs s. 74 i "Tropheus in their natural habitat". Jag tror att den du menar är "vanliga" Murago från andra sidan sjön?
    Och så är det.
    /J

    Kommentar

    • jonre723
      Användare
      • oktober 2004
      • 439

      #17
      Ursprungligen postat av Lars Andersson
      Jag har någon bild som är riktigt bra. Skall jämföra när jag kommer hem. Jag skall fråga 3-d fotografen Stephan om han fick något på film som var bra. För mig räcker det i 2-D, vi får se. Vi fångade inget på hela resan. Inte ens mina "berömda" "lura syndodontis" fångster skedde under denna resa.

      Ibland så blir "måste ha" känslan väldigt stor.

      Måste säga att så lätt är det inte att hitta en så liten lokalitet som denna. Det räcker med att komma lite fel. Men Ad hade en riktigt finurlig metod som jag inte kan avslöja. Tänk på att sjön är 67,5 mil lång.
      Jo tack! Boken har gett mig alldeles för många såna känslor sista tiden, men de flesta av mina favoriter har jag ju redan avverkat som tur är.

      Juan Miguel Artigas Azas skriver på CRC att det är ett undervattensrev en bit utanför kusten och kartan i Ads bok visar ett EXTREMT litet område. Klart jag blir nyfiken!
      Och så är det.
      /J

      Kommentar

      Arbetssätt...