Artregistertävling IV: Plattfiskarnas välde

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #46
    Jikes!!!

    Det har formligen svämmat över med bidrag idag. Mycket taktik med andra ord, hehe!

    Dock kommer det leda till att jag kanske inte hinner räkna ihop det hela förrän nästa helg. Inga bidrag som skickas in efter 24:00 ikväll kommer dock att räknas in i tävlingspoängen.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • maltandis
      Användare
      • oktober 2003
      • 1567

      #47
      Ursprungligen postat av DaRe
      Jikes!!!

      Det har formligen svämmat över med bidrag idag. Mycket taktik med andra ord, hehe!

      Dock kommer det leda till att jag kanske inte hinner räkna ihop det hela förrän nästa helg. Inga bidrag som skickas in efter 24:00 ikväll kommer dock att räknas in i tävlingspoängen.

      Härligt, då har du att göra hela veckan och vi får vänta och undra vilka som ska få priserna
      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #48
        Ursprungligen postat av maltandis
        Härligt, då har du att göra hela veckan och vi får vänta och undra vilka som ska få priserna
        Så får det nog bli!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • johho
          Användare
          • mars 2007
          • 1825

          #49
          Jag är klar iaf och tackar för god match!

          Kommentar

          • maltandis
            Användare
            • oktober 2003
            • 1567

            #50
            Ursprungligen postat av johho
            Jag är klar iaf och tackar för god match!
            Jag med Tack för en god match, och rolig tävling. Måste vila högerarmen lite
            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #51
              För någon minut sedan kom ett bidrag in så det har inte slutat regna!

              Lycka till era fulingar!
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • april 2002
                • 2294

                #52
                Jocke vinner du så skall jag fixa att du får följa med ut o fiska västkusts plattfisk med genuina fiskare från Träslövsläge. (83 o 834 år gamla) Jag lovar du kommer o fatta Nada så jag kommer med som tolk.
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • johho
                  Användare
                  • mars 2007
                  • 1825

                  #53
                  Undrar om det är nån riktig fuling som väntat tills sista dagen och slänger in en 200 poäng eller nått

                  Kommentar

                  • maltandis
                    Användare
                    • oktober 2003
                    • 1567

                    #54
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Jocke vinner du så skall jag fixa att du får följa med ut o fiska västkusts plattfisk med genuina fiskare från Träslövsläge. (83 o 834 år gamla) Jag lovar du kommer o fatta Nada så jag kommer med som tolk.
                    Haha, jag tror att fiskare har ett eget språk, har varit ut med några på Gotland för länge sedan, förstod inte alls vad de sa.
                    [y]
                    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #55
                      Resultaten är precis inkomna!!!

                      Totalt delades poäng ut i tävlingen.

                      Det var enormt spännande ända in till sista räknade poäng!

                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #56
                        Vem kan ha vunnit??

                        Totalt delades 324 poäng ut och jag är helt överlycklig över alla väldigt bra artbeskrivningar som inkommit, både för Malawiarter och Tanganyikaarter.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          #57
                          Stort tack till vår sponsor Aquazoo!!!

                          Vinnaren får välja sitt pris genom at svara här i forumet!




                          Men vem är det nu då??





                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Artregistertävlingen IV: Välkommen till plattfiskarnas välde
                          (notera att bidrag i alla kategorier, såsom exempelvis Malawisjön, är välkomna)



                          Dags igen för en ny omgång av serien av artregistertävlingar, nu fjärde omgången vi kör denna. Denna gång med ett Diskustema, mest i form av huvudvinsten som är i form av en vildfångad grupp diskus! Exakt vilken det blir återstår att se då det beror på vad som finns i lager då priserna delas ut. Kaj på Aquazoon tror att det bör bli VF grön diskus från Colombia. Med reservation på tillgång av fiskar vid utdelningstillfället om inga finns i lager sker vinstutdelning i samband med fångstsäsongen.

                          Syftet är att utöka antal beskrivna arter, släkten och fångstplatser med bild och text på Ciklid.org och på så sätt erbjuda alla älskare av ciklider ett artregister i världsklass och kanske det enda så omfattande artregistret där ingen kostad för nyttjande krävs.

                          Alla priser sponsrade av


                          Hur som helst kan bidrag i tävlingen gälla vilka ciklider som helst som vi har i artregistret, dvs alla släkten. Notera också att det är absolut inte bara är bilder. Filmer och framför allt beskrivande texter är högt på önskelistan.


                          Vinnaren av tävlingen erhåller


                          Vildfångad grupp 6st gröna diskus från Colombia. Med reservation för ändringar av ursprung och typ, beroende på tillgång vid vinsutdelningstillfället.



                          Andra priset i tävlingen


                          Ytterfilter QQ-Aqua BC 1200


                          Bonuspriser
                          Kan dyka upp det brukar det så håll ögonen öppna.



                          Prisutdelning
                          Högst totalpoäng får priset och pristagarna presenteras på vår hemsida och på facebook samt i Ciklidbladet 4 2013. Priset kan hämtas i samråd med Aquazoo.


                          Arrangerat av




                          &

                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Joakim Draktoft
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 7334

                            #58
                            Ursprungligen postat av johho
                            Undrar om det är nån riktig fuling som väntat tills sista dagen och slänger in en 200 poäng eller nått
                            Med tanke på totalpoängen i rapporten 9/11: 224 vs. totalpoäng 10/11: 324 så har verkligen någon varit framme.
                            100 poäng på sista dygnet !!!!!

                            Är det du Johan ?
                            Joakim Draktoft
                            f.d Webmaster Ciklid.se
                            ____________________________________________

                            Kommentar

                            • maltandis
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 1567

                              #59
                              Jag gissar på Johan som segrare tror att jag kom tvåa och Hommel trea ! Vad är tredjepriset och blev det fler priser, eller är sponsorerna inte med?
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                #60
                                Hur många poäng har delats ut förut är nog precis vad alla undrar just nu


                                Artregistertävlingen I: Totalpoäng: 257 poäng grymt kul den gången!!

                                Artregistertävlingen II: Totalpoäng: 276 poäng ett snäpp upp igen! Många arter utan bild fick bild i denna veva!

                                Artregistertävlingen III: Totalpoäng: 336 poäng, helt galet med Malawibilder denna vända! Imponerande.
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...