Beställningsparodi i webshop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Streamstone
    Användare
    • augusti 2013
    • 241

    Beställningsparodi i webshop

    Aningen irriterad nu och måste vädra skunk. Beställde en pump och två lysrör från en webbshop för ett tag sedan. Efter en vecka hade inget kommit och orderstatistiken stod på mottaget. Ringde, upptaget, upptaget. Mailade, inget svar. Ringde igen, läänge. Tillslut fick jag tag på en snubbe. Pumpen jag ville ha fanns inte inne - problem med leverantören. Osäkert, kanske skulle den komma om några dagar. Valde att beställa en av annat märke som fanns inne och paketet skulle skickas iväg direkt. Några dagar till, och några till. Inget paket, fortfarande bara mottaget när jag kollade orderstatistiken. Ringde igen. Satt i kö i 15minuter. Nu påstod han att han hade både försökt ringa mig och maila mig. Hmm, inga missade samtal från företaget och inget mail. Han tyckte att jag hade valt ett udda mått på lysrören och undrade om det var rätt - 105cm och därför inte skickat något. Jo, det är dom rören jag har beställt och dom jag vill ha. Nu visade det sig att just det måttet hade dom inte inne av det märket, men han kunde beställa hem, eller om jag valde ett annat märke som kanske fanns inne.

    Varför uppmärksammade han inte det här första gången jag gjorde om beställningen, att dom inte hade rören hemma heller. Det var ju därför jag valde en pump som fanns inne så jag kunde få paketet nån gång. Varför framgår det inte redan vid beställning att varan är tillfälligt slut, eller innebär längre leveranstid. Varför inget meddelande i vilken form som helst att varorna inte finns inne. Jvla skitbutik som börjar på F. Slutade med tack men nej tack, jag vill häva köpet. Vilket gick lättare än att beställa.

    Ska nog ödsla tid och energi på att leta runt i fysiska butiker istället. Det här verkar ju vara rena HobbyNisse som pyntar webshopen med en massa prylar som inte finns inne och sedan hoppas på det bästa att det löser sig. Borde kallas för beställningsportal märkt var god dröj.

    sorry bara tvungen att skriva av mig
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    #2
    Ursprungligen postat av Streamstone
    Aningen irriterad nu och måste vädra skunk. Beställde en pump och två lysrör från en webbshop för ett tag sedan. Efter en vecka hade inget kommit och orderstatistiken stod på mottaget. Ringde, upptaget, upptaget. Mailade, inget svar. Ringde igen, läänge. Tillslut fick jag tag på en snubbe. Pumpen jag ville ha fanns inte inne - problem med leverantören. Osäkert, kanske skulle den komma om några dagar. Valde att beställa en av annat märke som fanns inne och paketet skulle skickas iväg direkt. Några dagar till, och några till. Inget paket, fortfarande bara mottaget när jag kollade orderstatistiken. Ringde igen. Satt i kö i 15minuter. Nu påstod han att han hade både försökt ringa mig och maila mig. Hmm, inga missade samtal från företaget och inget mail. Han tyckte att jag hade valt ett udda mått på lysrören och undrade om det var rätt - 105cm och därför inte skickat något. Jo, det är dom rören jag har beställt och dom jag vill ha. Nu visade det sig att just det måttet hade dom inte inne av det märket, men han kunde beställa hem, eller om jag valde ett annat märke som kanske fanns inne.

    Varför uppmärksammade han inte det här första gången jag gjorde om beställningen, att dom inte hade rören hemma heller. Det var ju därför jag valde en pump som fanns inne så jag kunde få paketet nån gång. Varför framgår det inte redan vid beställning att varan är tillfälligt slut, eller innebär längre leveranstid. Varför inget meddelande i vilken form som helst att varorna inte finns inne. Jvla skitbutik som börjar på F. Slutade med tack men nej tack, jag vill häva köpet. Vilket gick lättare än att beställa.

    Ska nog ödsla tid och energi på att leta runt i fysiska butiker istället. Det här verkar ju vara rena HobbyNisse som pyntar webshopen med en massa prylar som inte finns inne och sedan hoppas på det bästa att det löser sig. Borde kallas för beställningsportal märkt var god dröj.

    sorry bara tvungen att skriva av mig

    Fan så surt. Hmm som börjar på F. Kan faktiskt inte komma på vilken, men ska se upp med alla på F i fortsättningen Några jag har mycket bra erfarenheter utav är Guldfisken.se (dom har tillochmed Realtid på vad dom har inne för rötter och sådant) Pwss.se samt aquaristic.net Aquatropic.se beställde jag rockzolid moduler av och dom var mycket hjjälpsamma, för att inte tala om Akvarielagret.se som hjälpte mig med STORA bitar filtermadrass som inte fanns någonstans att få tag på.

    Aldrig varit några krångligheter med någon av dessa och kan därför rekomendera dom!
    Senast redigerad av FrePGun; 30 september 2013, 20:05.

    Kommentar

    • Streamstone
      Användare
      • augusti 2013
      • 241

      #3
      Tack för tipsen. Ska ta en närmare titt och se om jag kan hitta vad jag söker. Känner till dom flesta du nämner men lyckades uppenbarligen välja helt fel butik. Nu har jag i alla fal lite goda omdömen att gå på. Butiken på F fortsätter med lodströms. Ogillar egentligen att prata skit bara för att jag personligen är grymt missnöjd, men det hör var för pissigt.

      Kommentar

      • Christer5
        Användare
        • december 2012
        • 155

        #4
        Det är precis som vanligt med Flodströms då,fattar inte att denna leverantör kan finnas kvar !

        Kommentar

        • Streamstone
          Användare
          • augusti 2013
          • 241

          #5
          Jasså, (ö)kända sen innan alltså. Synd att jag missade det. Men nu är jag en erfarenhet rikare, alltid nåt att få det också

          Kommentar

          • Lillemor
            NCS Medlem
            • juni 2013
            • 117

            #6
            Och vi andra som varit inne och snokat på dessa sidor och inte hade en susning slipper göra misstaget......

            Alltid bra att detta tas upp, ser inte att de skulle vara något skitsnack Streamstone, kan man inte hålla en viss nivå på sin service kanske man ska fundera på lite ändringar eller lägga ner....

            Lillemor
            ~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~

            ~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~

            Kommentar

            • GraTis
              Användare
              • januari 2013
              • 414

              #7
              En egen avdelning i Forumet som heter typ Webbutiker vore bra att ha tycker jag, där kan alla som vill gå in och skriva om sin upplevelse om hur man blivit bemött när man beställt via webbshop, både bra och dåligt. Det blir ju samtidigt en väldigt bra källa för butikerna att se vad dom verkligen behöver förbättra.

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Skulle kunna räcka med en tråd kanske.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • GraTis
                  Användare
                  • januari 2013
                  • 414

                  #9
                  Ursprungligen postat av DaRe
                  Skulle kunna räcka med en tråd kanske.

                  En tråd som försvinner under övrigt hittar inga nya medlemmar till. Det borde vara just nya medlemmar som behöver få koll och då är det väl jättebra att ha en avdelning för det. ( tycker jag i alla fall)

                  Kommentar

                  • Kawasa
                    Användare
                    • september 2012
                    • 840

                    #10
                    Tycker också att denna typ av information är viktig, som nybörjare i hobbyn så kommer information som denna uppskattas enormt kan jag tänka mig.

                    Om man "pinnar" en tråd så kommer den alltid att synas överst och inte försvinna i mängden. Några andra avdelningar här på forumet har varsin "pinnad" tråd som heter Viktigt, den syns alltid överst och försvinner inte
                    Senast redigerad av Kawasa; 02 oktober 2013, 10:23. Anledning: stavfel
                    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                    Kommentar

                    • cf.akvarielagret
                      Användare
                      • april 2002
                      • 5028

                      #11
                      Ursprungligen postat av GraTis
                      En egen avdelning i Forumet som heter typ Webbutiker vore bra att ha tycker jag, där kan alla som vill gå in och skriva om sin upplevelse om hur man blivit bemött när man beställt via webbshop, både bra och dåligt. Det blir ju samtidigt en väldigt bra källa för butikerna att se vad dom verkligen behöver förbättra.
                      Jag skulle inte ha något emot detta, som gärna går in o diskuterar vad jag tycker är fel
                      men det gäller inte 99,9 % av zoobutiker eller webshopar .... o då blir det lite ensidigt då medlemmar spyr galla o ingen svarar
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

                      Kommentar

                      Arbetssätt...