Malawi 2013

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    Malawi 2013

    Så nu är vi i Chembe igen. Det är stor skillnad mot när Thomas Gustavsson , jag och ett kul gäng var här för 23 år sedan. Idag dök vi på Zimbawe Rocks (ett av Malawis bästa dykställen) och på Mumbo Island. Ad (vem annars) hittade en ny art. Återkommer om det senare.

    Sover inatt på Gecko Lounge.

    Väntar till senare med uppladdning av bilder. Inget kul att göra det med modem.

    Återkommer med mera info.
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Spännande
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #3
      Kul! Ska bli intressant att läsa mer och se bilder från resan!

      Kommentar

      • Aralion
        Användare
        • juni 2013
        • 9

        #4
        Den nya arten vi Mumbo visade sig vara en känd art men obeskriven. Vi dök i morse utanför Venice Beach söder om Monkey Bay och hittade två nya arter. En av dem såg jag själv. OK vi får se om de håller för vidare "kontroller" och " verifieringar". Dök ett andra dyk som var helt fantastiskt på Masinja Reef (får kolla upp namnet). Underbart dyk. Kom upp till ytan till en helt spegelblank sjö.
        Sover natten på en lodge (Mkudzi?) 15 km söder om Monket Bay.
        Imorgon drar vi söderut och på eftermiddagen tillbaka till Chembe (Mponi) som ibland felaktigt kallas Cape McClear (vilket egentligen är norra udden på Domwe Island)
        Thomas Gustavsson: Igår kväll delade jag en back pilsner med Maxwell och Tilinga som var "BeachBoys" när vi bodde hos Stevens. Dom är nu vuxna men med familj och barn. Vi åt vare sig grillad Kampango eller grillad get.
        Cheers
        Så var det dags för en ny bok igen av Ad Konings.

        Vi och några till var på en resa längs med Tanganikasjöns östra sida förra sommaren. Bilden i min avatar togs då av Arnoud Geerts, son till Martin Geerts som är en levande uppslagsbok om ciklider.

        Kommentar

        • Lars Andersson
          NCS Medlem
          • oktober 2002
          • 601

          #5
          Av misstag använde jag fel "profil". Skulle bara kolla om någon beställt någon Tropheusbok och när jag såg att mitt svar angående Malawi inte gått iväg "klistrade" jag in det utan att tänka på att det var min "företagsprofil" jag använde.

          Sorry
          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • oktober 2002
            • 601

            #6
            I tisdágs var det storm här (Mwera). I går em plockade jag en rejäl bunt med Vallisneria på stranden. Tar med dem hem. Eftersom jag inte har några akvarier så måste ju plantorna hitta nya hem. Förslag? Tar även hem några buteljer Malawigin. Till dom brukar det aldrig vara några problem med att hitta nya hem.
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              #7
              Har ett bra hem, både till Vallisneria och Malawigin! Till alla troffenördar vill jag bara rekomendera boken om Tropheus in their natural habitat som Lars säljer.
              Senast redigerad av Wilhelm; 18 oktober 2013, 11:39.
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              Arbetssätt...