375l helglas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heljis
    Användare
    • oktober 2003
    • 34

    Såld: 375l helglas

    1st 375l hemgals säljes BILLIGT. Vill ha iväg det bara. Inkl bänk och ramp i någon ljus träfärg. Tömde det idag 22/9!
    Grus, sand och lavasten finns vid intresse. Även två st små kar, 50-100l. Har inte mätt dem.

    Finns i Katrineholm. Tänkte mig 1500:- för kar + bänk & ramp, men det kan absolut diskuteras vid snabb affär!

    Det finns också två st ytterfilter, två pumphuvuden, en värmare, en hel del filtermatta samt eventuellt något jag glömt. Är detta intressant kan vi prata ett pris om det med. Jag vill som sagt bli av med grejorna så snart som möjligt

    Kontakta mig på 070 - 25 fjorton 909, heljis -at- gmail eller svara i den här tråden!

    SÅLT!
    Senast redigerad av heljis; 26 september 2013, 19:12. Anledning: Kompletterande information!
    Martin

    Earth first! We´ll screw up the other planets later.
  • heljis
    Användare
    • oktober 2003
    • 34

    #2
    Här kommer lite bilder. Bänk/ramp är inte de finaste, vilket jag är medveten om. Akvariet är desto finare! Det passar perfekt som "förvaringskar", vilket är vad jag haft det som under tiden jag byggde en ny bakgrund till mitt 720 tanganyika.
    Det är ett standard 375l med svart silikon, mått 150*50*50 cm. Silikonet är mjukt och fint och håller tätt; akvariet var igång tills för några dagar sedan!

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3600[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 275,2 KB
ID: 687187

    Lavasten finns mer än på bilden. I bakgrunden skymtar också ett stort tegelrör.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3602[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 269,2 KB
ID: 687188

    Pumphuvuden (2st) är på 1000l/h. Ytterfiltren (2st, endast 1 på bild) är på 1000l/h och rymmer 6.5l/st har jag för mig. Märke Am-top (?).
    Filtermattan är till största del oanvänd. Det finns lite biobollar också.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3603[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 277,9 KB
ID: 687189

    Droptester (pH, kH, nitrit) finns, men de kan ha gått ut i datum.

    Till det lilla karet finns en Jäger-värmare som fungerar utmärkt, samt 2-3 innerfilter vars funktion och tysthet jag inte kan garantera. Det finns även ett litet kar till som är något mindre än det på bilden.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3604[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 274,0 KB
ID: 687190

    Gruset är engelsk sjösten, storlek grövre.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3605[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 274,0 KB
ID: 687191

    Hur som helst är det rätt mycket grejor för rätt lite pengar...! Jag säljer helst allt tillsammans och då kan vi göra ett VÄLDIGT bra pris! Det stora karet är tömt (22/9) och rengjort (24/9) och färdigt att hämtas! De små är även de rengjorda och färdiga.
    Martin

    Earth first! We´ll screw up the other planets later.

    Kommentar

    Arbetssätt...