Olika färger på mina Choklader

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ruined Soul
    Användare
    • september 2012
    • 615

    Olika färger på mina Choklader

    Köpte 5st mindre Chokladciklider för ca 2 veckor sedan.
    Då jag köpte dom var alla i princip väldigt mörka.

    Nu när jag haft dom så är åtminstone 2 brunröda fortfarande, medans 3 utav dom är ganska ljusa med lite rött i fenor.
    Eller är hanarna oftast mörkare i färg osv.

    En tacker för info
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Tror inte det är skillnad mellan könen men färgvariation inom arten har jag sett.

    Har du bilder på dina?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Ruined Soul
      Användare
      • september 2012
      • 615

      #3
      Gjorde mig av med dom då lekparet tog över hela karet och var helt rabiata mot resten av invånarna.
      Mina Guianacara owroewefi har återigen fått fokus i karet och det märks på dom att Chokladcikliderna är borta.
      Tyvärr hittade jag en Guianacara owroewefi på golvet (öppet kar) tidigare i veckan... vilket var tråkigt

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Äsch vad tråkigt. Jo jag har tydligt märkt vilket krut det är i Guianacara geayi de finns i rejält strömma partier och kan med enkla medel ta sig fram där, kanske samma gäller för owroewefi?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Ruined Soul
          Användare
          • september 2012
          • 615

          #5
          Ja, mina Guianacara owroewefi har inga problem i det strömmande vattnet.
          Har dom 2 största Sunsun ytterfilter, varje filter är på 2000l/h

          Kommentar

          Arbetssätt...