Blå delfin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chrillo
    Användare
    • februari 2003
    • 180

    #16
    Jag och min sambo har ett kar på 540liter med just nu 7st delfiner och 4 rödzebror. Delfinerna får "yngel dräkten" då de är stressade och rädda. Honorna får den även då hon tuggar och blir väldigt mörk under munnen och i tjäckpartiet. Sedan tycker jag att man inte ska låta delfiner gå helt för ensamma eftersom de trivs bäst i stor grupp som de flesta andra malawi. De blir lätt stressade och rädda då det finns för få av dem. Delfinerna brukar även uppskatta ett starkt vattenflöde och brukar då och då simma mot flödet vilket ser riktigt kul ut.

    Som botten material är sand att rekomendera delfinerna gillar det.
    720liter Malawi

    Mvh /Christian
    http://www.akvaristforeningnord.org

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #17
      Ny upplevelse för mig angående Delfinhonorna är att de fajtas rejält just nu. De blir mörkblåa och attackerar varandra oftare och oftare. Den ena har nyss släppt yngel (med hjälp av mig för en dryg vecka sedan) och nu verkar den andre munruva. Kan det vara så att den första honan försöker störa den andra honans munruvning för att ha "ensamrätt"?

      Det ser onekligen ut som rivalitet på den högre svartsjukenivån...någon som har erfarenhet av detta beteende hos honorna?

      citatelfinerna brukar även uppskatta ett starkt vattenflöde och brukar då och då simma mot flödet vilket ser riktigt kul ut.
      Detta stämmer gott för mina ser ut som om dom tar ett bad när jag gör vattenbyte! De försöker hela tiden vara där vattenstrålen pumpar ut kyligare vatten...ser faktiskt riktigt roligt ut. De vänder på kroppen och formligen duschar! :-)

      Kommentar

      Arbetssätt...