Blåciklider i sällskapsakvarium ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ciklidtok
    Användare
    • september 2008
    • 506

    Blåciklider i sällskapsakvarium ?

    Jag är lite fundersam hur jag skall göra. Jag har två par Blåpciklider, i varsitt akvarium. Det ena är på 720 liter och det andra är på 160 liter.
    160 litern skall jag göra om så det blir växt och sällskapsakvarium, men jag vet inte hur jag skall göra med Blåcikliderna som går där. Kan blåciklider ens gå i ett sällskapsakvarium, eller kommer de att tugga i sig allt som finns däri ? Eller skall jag flytta över dem till 720 litern ? Kan man har två par Blåciklider i ett 720 liters akvarium ??

    Tacksam för svar.
    www.ciklidtok.weebly.com
    *720 liter
    *375 liter
    *300 liter
    *275 liter
    *112 liter
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    De kommer att tugga i sig det som går där... Jag hade vf på runt 10 cm som satte i sig 20 vuxna Alfaro. Jag har haft vanliga som slog ihjäl en vuxen skalar med en smäll. De funkar med fisk de inte kan äta upp som praktbarb mm
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #3
      Två par går utmärkt men du ska nog ta ur paret som går där och göra om inredningen.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Cichlid-Power
        Användare
        • november 2006
        • 253

        #4
        Hei Cichlidtok, det går fint å ha ett par med Blåcichlider i et selskapskar, bare ikke småfisk blir sett på som mat. I ett 720 liter er det bra plass til to par.
        Blå cichlidene er så fine fisk, å enkle å holde, det kan bli mye yngel, men man behøver ikke ta vare på alt.

        Cichlid-Power

        Kommentar

        • Ciklidtok
          Användare
          • september 2008
          • 506

          #5
          Tack för svar. De är flyttade till 720 litern, jag tyckte att de passade bättre där. Dessutom så ville småflickorna (5 och 6 år) ha stimfisk i "sitt" akvarium, och de hade inte fått gå ifred
          www.ciklidtok.weebly.com
          *720 liter
          *375 liter
          *300 liter
          *275 liter
          *112 liter

          Kommentar

          Arbetssätt...