Fisk Lördag.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Fisk Lördag.

    Idag var jag och köpte grejer till att starta upp mitt första tanganyika kar.

    Sedan var det dags för avfärd till svärföräldrarna för att bli bjuden på fiskmiddag. Panerad kummel. Mycket gott.

    Och just nu sitter vi och får lite "behandling" i svärmors fish spa som hon driver på deras undervåning.

    En Lördag i fiskens tecken!
  • Repen1
    Användare
    • januari 2013
    • 877

    #2
    Alltid roligt när det startas ett "Ta" kar till, hoppas du delar med dej med bilder av karet..Självklart att även fisk ska få njuta av en god lördags middag. Mille
    Dieselråttan

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av Repen1
      Alltid roligt när det startas ett "Ta" kar till, hoppas du delar med dej med bilder av karet..Självklart att även fisk ska få njuta av en god lördags middag. Mille
      Jag vet inte om mina sura löparfötter är något att festa på egentligen hehe. Jadå de kommer bilder, men de är inget specielt. Juwels Lido 120 Liter...

      Kommentar

      • Repen1
        Användare
        • januari 2013
        • 877

        #4
        Varje kar har ju sin charm, nackdelen med små "Ta"kar är att utbudet på fisk krymper väsentligt, då dom flesta är små men kräver stor plats.Men med lite eftertänksamhet så brukar det lösa sej. Finns ju (tror det är kvar) ett väldigt fint (tror det var Johho) litet kar som verkligen är snyggt. Mille
        Dieselråttan

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          #5
          Ursprungligen postat av Repen1
          Varje kar har ju sin charm, nackdelen med små "Ta"kar är att utbudet på fisk krymper väsentligt, då dom flesta är små men kräver stor plats.Men med lite eftertänksamhet så brukar det lösa sej. Finns ju (tror det är kvar) ett väldigt fint (tror det var Johho) litet kar som verkligen är snyggt. Mille
          Kent i Nol visade runt mig i sitt sortiment och vad han trodde skulle fungera och passa. Blir nog bra! En av arterna han rekommenderade, som även jag fastnade för står dock att dom ska ha 1,5 meter akvarium i artbeskrivningen.. Så jag vet inte. Ska dit nästa helg och köpa fisk.

          Kommentar

          • Repen1
            Användare
            • januari 2013
            • 877

            #6
            Vad jag förstår så har Kent i Nol (har aldrig träffat honom) otroligt stor kunskap om olika fiskar, men läs på om dom fiskar du är intreserad av o fråga gärna folk här på forumet om dom, då många arter går bra en stund men passar dom inte ihop eller med storlek på kar, så brukar det tyvär inte gå så bra i längden, O det blir både ingen harmoni i karen o dyrt att ersätta fisk , men det värsta är nog att man hamnar i den situationen att du får en "diktator" o ett gäng som står upptryckta i ett hörn, det har ingen glädje av. Mille
            Dieselråttan

            Kommentar

            • Kawasa
              Användare
              • september 2012
              • 840

              #7
              Ursprungligen postat av Punkfredd
              Idag var jag och köpte grejer till att starta upp mitt första tanganyika kar.

              Sedan var det dags för avfärd till svärföräldrarna för att bli bjuden på fiskmiddag. Panerad kummel. Mycket gott.

              Och just nu sitter vi och får lite "behandling" i svärmors fish spa som hon driver på deras undervåning.

              En Lördag i fiskens tecken!
              Cool bild, har aldrig provat på det där, kan tänka mig att det kittlas.
              Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

              Kommentar

              Arbetssätt...