Vill ha hjälp med idetifiering men lyckas ej lägga upp bilder.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zingo
    Användare
    • augusti 2013
    • 11

    Vill ha hjälp med idetifiering men lyckas ej lägga upp bilder.

    Hej Är lite osäker på vissa av cikliderna+kön och önskar lite hjälp. Men lyckas ej lägga upp bilder de bara står och tuggar.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Vi har problem med internet explorer fortfarande. Använder du den?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Zingo
      Användare
      • augusti 2013
      • 11

      #3
      Japp använder Explorer testar igen om ett tag.

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        #4
        Ursprungligen postat av DaRe
        Vi har problem med internet explorer fortfarande. Använder du den?
        Jag har samma problem, har inte kunnat ladda upp bilder på ett halv år!
        CA

        Kommentar

        • kaj.p
          Användare
          • april 2002
          • 2294

          #5
          Tycker hela nya bildhanteringen är krånglig Vet ett annat forum som använder samm o lika jobbigt där JAg har slutat o länkar in bilder i stället, vilket jag iofs tycke rär synd att man skall behöva.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Ja det är mycket olyckligt
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              #7
              Jag hade problem med att länka in bilder (eller snarare det gick inte alls) innan jag bytte från IE till en annan webbläsare. Jag ska prata snarast med vår Webansvarige, så ska vi se om vi kan få en lösning så fort som möjligt.

              /Jocke

              Kommentar

              • Zingo
                Användare
                • augusti 2013
                • 11

                #8
                Hej har nu fått lite hjälp och i karet simmar 2 röd rubin hanar, Labidochromis sp."hongi" 3st tror det är. osäker på den ena. Pseudotropheus sp. "acei" Marigold tror det är 1 par då en ena försöker visa upp sig hela tiden+de har lite olika form och färgprakt. Pseduotropheus sp. "acei" Ngara 6st 2 hanar än så länge. 1st Golden hona. Behöver komplettera med lite honor till grupperna. En kompis har golden yngel så när de är lagom stora flyttar några till mitt akvarium. Dock fick jag till mig att marigold och acei ej skall hållas i samma akvarium pga korsningsrisk... Hur stor är risken? Som ni kanske förstår är jag ny på malawisar men suger åt mig info som en svamp=) Köpte akvariet med fisk och försöker nu reda ut vad jag har i det..

                Kommentar

                • Vargon
                  Användare
                  • juli 2013
                  • 50

                  #9
                  Korsningsrisker behöver du inte bry dig om så länge du inte skall dra upp yngel, Har du odlingsambitioner så skall du inte ha dessa fiskar i samma kar.

                  Kommentar

                  • Zingo
                    Användare
                    • augusti 2013
                    • 11

                    #10
                    hmm skulle jag få någon hona att tugga hade de vart roligt att se om jag lyckades föda upp yngel.. Dock kan jag välja att ej försöka med marigold eller acei så länge de går i samma kar för någon korsning är ju ej lämpligt. Eller så får jag försöka omplacera marigold firrarna. Jag gillar båda sorterna skarpt tyvärr. Skaffade akvariet som hobby+att de är vackert har inget mål om att bli storodlare av Malawi. Utan blir det yngel så försöker jag ta hand om de för att de är roligt. Tack för svar.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...