Pierres Projekt (Tanganyika)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre_N
    Användare
    • mars 2004
    • 772

    Har haft ont om tid så jag har inte hunnit skriva något här. Jag har inte kunnat fota i mitt 540l pga ljuset, igår satte jag dit ca 80W LED och det gjorde det lättare men troffar är ju svårt att fota i alla fall tycker jag. Jag slänger med det bilder som vart bäst. Fiskarna är:
    Tanganicodus irsacae Mabilibili (tuggande hona)
    Tropheus moorii ilangi
    Tropheus brichardi isonga
    Synodontis petricola
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Pierre_N
      Användare
      • mars 2004
      • 772

      Helbild på 540l, jag testade om det vart skillnad med och utan LED men på helbilden tycker jag att det inte gör någon skillnad. Tar med lite fisk också, bl.a. två L. fuellebronihanar som jag har stora förhoppningar på, en med ganska mycket blått och en nästan helgul. Jag kunde inte låta bli trotts att det är malawi, i framtiden när jag har mer utrymme får det bli ett kar med L. fuelleborni.
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Pierre_N
        Användare
        • mars 2004
        • 772

        Jag köpte 6st L.brevis för ett tag sedan, nu har det visat sig att det verkar vara 1+5 så jag har tänkt att spara några yngel för att få några fler hanar. De går i ett 240l med ett gäng troffeyngel och en tanganyika ål (Mastacembelus ellipsifer). Jag har flera gånger hört att den kört in huvet och slagit i snäckor i glaset när den försökt att äta upp rommen i snäckorna men jag har aldrig sett hur den tagit sig in i snäckan. Jag har helt enkelt antagit att den passar på när snäcklekaren inte är där. I förrgår såg jag att ett par L. brevis höll på att leka och ålen kikar fram. När båda snäcklekarna var inne i snäckan så simmade den fram, bet tag i stjärtfenan och drog ut hanen. Där efter körde den in huvet igen och drog ut honan på samma vis. Sedan körde ålen in huvet och började kalasa i sig rommen. Nog för att det var kul att se detta naturliga beteende men nu när jag vill ha några yngel så var det inte så roande. Jag tog upp snäckan de hade lekt i och en till så nu går 1+2 av brevisen i ett yngelkar. Hoppas på några småttingar.

        Kommentar

        Arbetssätt...