Amazonas Freshwater Aquariums & Tropical Discovery

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Amazonas Freshwater Aquariums & Tropical Discovery

    Tänkte bara göra er som inte vet om denna tidskrift uppmärksamma på att den finns. Jag fick precis hem tre nummer från Ojzoo (tack Ola) och har skummat igenom dem. Det är riktigt hög kvalitet på bild och text är min första reflektion. Som namnet antyder behandlas alla typer av sötvattensdjur som hålls i akvarier (fisk, räkor, snäckor m.m.), där emot är det fisk från hela världen och alltså inte bara från Amazonas. Ciklider verkar finnas representerade i alla nummer (i alla fall de tre jag beställde) och artiklarna behandlar allt från presentation av odlare, naturreportage, hur man får arter att leka till rena artpresentationer (även nybeskrivna). De verkar även ha ett tema i vissa nummer, där de koncentrerar sig på t.ex. diskus eller L-malar (eller något annat). I dessa nummer ligger fokus på dessa fiskar, även om andra artiklar även går att hitta.

    För de moderna som inte vill ha papperstidningen tror jag att den går att läsa på nätet (vet inte om man får betala för det). Men jag gillar att bläddra och ha tidningen i fysisk form, så jag kommer köpa fler framöver. Den verkar komma i 6 nummer/år.

    /Jocke
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    #2
    Sedan är redaktören Hans Evers klar för ciklidstämman 2014
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Ursprungligen postat av kaj.p
      Sedan är redaktören Hans Evers klar för ciklidstämman 2014

      Absolut värt att nämnas

      /Jocke

      Kommentar

      Arbetssätt...