Fångstresa till Uruguay

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    Användare
    • april 2006
    • 203

    Fångstresa till Uruguay

    Jag har stora funderingar på att åka till Uruguay i början på 2015 och håva lite fisk. Att åka till SA har alltid varit en dröm för mig, men har även känt lite att Amazonas är lite för stort på något sätt.
    Jag har blivit bekant med Felipe Cantera via Facebook, och företaget Aqva Terra Eco Tours som anordnar fångstresor till Uruguay och blivit såld på idén att få komma dit.

    En grupp på max 8 pers i 10-12 dagar ligger på ca 1600-2000 USD, flyget från tex Göteborg-Montevideo på ca 10000 SEK. Då ingår all mat , all bostad, all transport (de brukar åka mellan 2000 och 3000 km), chaufför , guide, fångsttillstånd och fångstredskap och tillstand till fångst i privatmark.
    220 fiskar totalt är det som ingar i priset, plus export tillstand och sanitär intyg till Europa, och 32 av dessa fiskar får vara Gymnogeophagus.

    I nuläget är det bara jag själv som vill åka, ett par stycken till har hört av sig via Facebook men inget bestämt. Finns det några intresserade här på forumet, och då inga som bara snackar utan det är verkstad som gäller !

    Ni kan kolla in tråden på Facebooks NCS-del om ni vill, https://www.facebook.com/groups/131670247918/ och även Aqva Terras sida https://www.facebook.com/groups/1316...aTerra?fref=ts där det finns många fina bilder på fisk. Kanske några av dessa sorter skulle vara något att håva själv ?
    / Anders

    Medlem i NCS - givetvis!
  • ansjo
    Användare
    • april 2006
    • 203

    #2
    Såg att det nu var klart med Felipe Cantera som anordnar dessa resor, att han kommer till Malmö och håller föredrag. Skulle tro att intresset stiger då...
    / Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Häftigt, absolut en dröm att ta sig iväg på en sådan resa någon gång i livet.

      Kommentar

      • Rivulatus
        Användare
        • december 2002
        • 811

        #4
        Jag har själv tittat mycket på dom resorna. Svårt att säga i nuläget hur det ser ut om två år men man är ju minst sagt sugen också. Otroligt prisvärt också!
        SA:

        Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
        Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

        Kommentar

        • Mike_Noren
          Användare
          • februari 2003
          • 2695

          #5
          När är deadline för anmälan?

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #6
            Låter som en dröm! Avvaktar till stämman i Malmö innan jag bestämmer mig.
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • affealien
              Användare
              • januari 2012
              • 1157

              #7
              Känns som det skulle vara ordentligt roligt, både se regnskogen och fånga lite egna fiskar.
              Men kan inte säga redan nu om jag kan följa med eller inte.
              Mvh
              //Alf

              Kommentar

              • ansjo
                Användare
                • april 2006
                • 203

                #8
                Deadline för min del blir troligen i samband med NDS:s championat i Malmö till våren, eftersom flygbiljetter brukar vara till bäst pris ca 300 dagar i förväg. Det är även ett familjeskäl, blir det inget Uruguay för min del åker jag till Thailand som vanligt vid årsskiftet med hela familjen istället.

                Då blir det en planering med Uruguay något år framåt i tiden igen, för jag skulle gärna vilja komma dit.
                Jag skickade meddelande till Felipe hur själva bokningen funkar, återkommer när jag fått svar från honom ang. detta.
                / Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                Arbetssätt...