En riktig akvariedag!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olivaw
    Användare
    • juli 2012
    • 115

    En riktig akvariedag!

    Idag tog jag och dottern bilen och styrde in mot GBG där vi hämtade upp svågern på Hisingen. Nästa stopp blev Ciklidhobby i Nol som vi lyckades hitta till slut (GPSen och verkligheten stämde inte). Då jag inte varit där innan så var hela affären en mycket trevlig upplevelse (ni som varit där förstår nog vad jag menar) med en massa intressanta fiskar.. Tur/synd att man inte har fler kar.. Hade kunnat bli dyrt!
    Fick några goda råd och hittade mina drömmars fisk (Scalare) i just det utförande som jag vill ha.. Så nu får jag fasen få tummen ur och få satt igång mitt 540... Hann dessutom med att bläddra i Ciklidbladet med artikeln jag hade nöjet av att översätta, lite kul att se sitt eget namn i en sådan tidskrift.

    Efter styrde vi kosan mot Lerum och Ciklidhuset, ytterligare en affär jag ej besökt innan. Än mer fisk man skulle vilja ha samt några synnerligen intressanta LED belysningar som dock var lite väl dyra för min plånbok just nu..

    Nästa stopp: Tropisk Akvarieimport i Kålltorp. Såklart hade han just en sådan ljusramp jag ville ha så då fick det bli en sådan..En GLO T5 ramp så jag äntligen kan få lite riktigt ljus i min Juwelburk. Lite synd att ena lysröret visade vara trasigt vid hemkomst bara..Men man kan ju inte vinna jämt.. Han hade dessutom massor med växter just nu till bra pris så det fick bli lite sådana också..

    Sedan skulle vi egentligen åka hem men eftersom vi ändå åkte förbi Hornbach så...
    Där hittades lite tillbehör och en fin flytväxt.. De har ett skitsnyggt växtakvarium där med Co2.. Urläckert..

    Efter hemfärd till Kungsbackatrakten så monterades ljusrampen och nu är jag nog värd en liten Bourbon och en slapp stund i solen
    Detta kallar jag en heldag!
  • PiaJo
    • januari 2011
    • 1744

    #2
    Låter som en kanonkul dag!
    ----------------------------------
    /PIA

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Kul, du bor i rätt del i landet om man är akvarieintresserad (en av delarna som är riktigt bra i alla fall).

      /Jocke

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Kul att du fick med dottern. Delad glädje är dubbel glädje.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        Arbetssätt...