L-malar och Pansarmalar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MisterPils
    Användare
    • juni 2013
    • 73

    L-malar och Pansarmalar

    Någon mer än jag som är lite torsk på "L-malar och pansarmalar? Tycker dessa arbetshästar är ett väldigt trevligt komplement till SA-tanken!
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Absolut, dock har jag bara några färgvarianter av "vanlig" Ancistrus samt Corydoras aenus för tillfället. Men det kommer bli mer framöver (även lite odlingsförsök). En mal som varken är en L-mal eller en Corydoras som jag gör ett odlingsförsök på nu och får lek på stup i kvarten är Sturisoma aurerum. Den är trevlig.

    /Jocke

    Kommentar

    • MisterPils
      Användare
      • juni 2013
      • 73

      #3
      Se där, jag misstänkte det fanns fler, jag har också några whiptails dock inga "Jätte" utan "vanlig" röd whiptail, mycket trevlig den med. Har ett gäng ancistrus som ynglar av sig som husmöss, samt några gibbiceps ungdjur. Vad gäller pansarmalar så har jag några stimm på en 6-7st (per art) av Fläckig, metall och agassizii. Har även ett tiotal pygmepansarmalar som går med mina Tuppkamsungdjur...

      Kommentar

      • affealien
        Användare
        • januari 2012
        • 1157

        #4
        Jag gillar L-malar riktigt mycket men får inte tag i de jag vill ha utan att de ska ruinera mig

        Har en L190 3st bruna ancistrus en L-015 och en L-081 i mitt 1000L.
        Hade ett gäng Corydoras sterbai men tyvärr tyckte cichlorna de var lite för goda så de är bara några få kvar som kommit på att man ska gömma sig för stora fiskar.
        Mvh
        //Alf

        Kommentar

        • johho
          Användare
          • mars 2007
          • 1825

          #5
          Har en lekgrupp VF L260 och en Vf grupp med L239. De är riktigt trevliga.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Jag diggar dem.

            Jag har L66, 9st.
            L103 1st
            Guldancistrus lekpar
            Corydoras duplicarius 7st
            Cirydoras panda
            Corydoras sterbai 30st
            L188 (eller vad det nu är) golden nugget 1st
            Sturisoma aureum lekpar
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Ursprungligen postat av MisterPils
              Se där, jag misstänkte det fanns fler, jag har också några whiptails dock inga "Jätte" utan "vanlig" röd whiptail, mycket trevlig den med. Har ett gäng ancistrus som ynglar av sig som husmöss, samt några gibbiceps ungdjur. Vad gäller pansarmalar så har jag några stimm på en 6-7st (per art) av Fläckig, metall och agassizii. Har även ett tiotal pygmepansarmalar som går med mina Tuppkamsungdjur...
              Tuppkammar låter kul de kommer jag hålla vid något tillfälle
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • MisterPils
                Användare
                • juni 2013
                • 73

                #8
                Ja, tuppkammar är trevliga, hyfsat fredliga även om vissa hanar kan va lite göbbgriniga ibland, i synnerhet om det finns nått "kjolstyg" som inte går å "tuggar" avkomma i karet och dessutom är romstinn. Jag har ju haft med munruvare och gjort förr, så när det var dags å dra igång verksamheten igen så var tuppkammen en snygg övergång från Malawi till SA, då dom precis som de flesta munruvande Malawis plockar upp äggen med en gång... dessutom är de polygama. Kändes liksom tryggt på något vis å gå den vägen!
                Senast redigerad av MisterPils; 30 juni 2013, 00:42.

                Kommentar

                Arbetssätt...