K: Caquetaia, Crenicichla, ex.Cichlasoma arter alt. K: Transport från Unimati sökes

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rivulatus
    Användare
    • december 2002
    • 811

    Västerbotten: K: Caquetaia, Crenicichla, ex.Cichlasoma arter alt. K: Transport från Unimati sökes

    På grund av sjukdom står jag utan fisk i ett mycket fint 1000-liters kar och skulle gärna velat haft något spännande att stoppa i det. Är intresserad av fisk från släktena Caquetaia (t.ex. myersi eller umbriferum), Crenicichla (allt av intresse förutom saxatilis) och/eller ex.Cichalsoma (t.ex. gephyrum, festae eller beani).

    Mycket skoj finns på affärer som t.ex. Unimati men de skickar inte och jag tänkte att man kanske kunde gå ihop ett gäng och dela på fraktkostnaden?

    mvh
    Olof Tellström
    SA:

    Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
    Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    #2
    Varför inte Saxatilis? Bara undrar för jag skall skaffa dom i framtiden.

    Kommentar

    • affealien
      Användare
      • januari 2012
      • 1157

      #3
      Jag åker från Uppsala till Umeå den 8:e Juli så kan hjälpa med frakt om du skulle hitta något du söker.
      Mvh
      //Alf

      Kommentar

      • Rivulatus
        Användare
        • december 2002
        • 811

        #4
        Ursprungligen postat av Punkfredd
        Varför inte Saxatilis? Bara undrar för jag skall skaffa dom i framtiden.
        Har redan haft dom för länge sedan. Inget fel på dom är bara på jakt efter nått med mer färg/mönster

        Ursprungligen postat av affealien
        Jag åker från Uppsala till Umeå den 8:e Juli så kan hjälpa med frakt om du skulle hitta något du söker.
        Kanon, men har dålig koll på vad som kan tänkas finnas nere i stockholmstrakten.. Om du skulle komma på nått spännande så kan du ju pm:a!

        Lite dilemma att bo så avlägset och vilja ha nått speciellt (mest för att hålla intresset för fisken på topp) men all hjälp jag får är jag ytterst tacksam för! Sjukt tråkigt att tappa enda arten som man lagt ner så mycket tid och engagemang på, men jag tänker inte nedslås av det utan ta nya tag . Om någon skulle köra köpenhamn - sverige skulle jag vara riktigt tacksam för hjälp och skulle kunna ersätta för frakten.

        /O
        SA:

        Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
        Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

        Kommentar

        • Rivulatus
          Användare
          • december 2002
          • 811

          #5
          Ingen?
          SA:

          Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
          Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • mars 2009
            • 2410

            #6
            Dålig säsong nu kanske...

            Kommentar

            Arbetssätt...