Projekt Rovtanganyika 670 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    Ursprungligen postat av Pettap
    Härlig Lutzen dimma blir nog kanon när den lägger sig.
    Det kan nog ta några veckor för den att lägga sig. Gjorde vattenbyte idag och rörde upp röken igen

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      Snygga firrar
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • affealien
        Användare
        • januari 2012
        • 1157

        Synd att du, nej det är inte jag det är DU, bor på fel ställe i landet. Denna tråden behöver ju lite bättre bilder för att göra den rättvisa!
        Inga vänner med riktigt kamera? Visserligen är det nog bäst det klarnar helt först men ändå.

        Gillar att allt är så genomtänkt och även verkar fungera på ett ungefär som du tänkt dig från början.
        Mvh
        //Alf

        Kommentar

        • johho
          Användare
          • mars 2007
          • 1825

          Ursprungligen postat av affealien
          Synd att du, nej det är inte jag det är DU, bor på fel ställe i landet. Denna tråden behöver ju lite bättre bilder för att göra den rättvisa!
          Inga vänner med riktigt kamera? Visserligen är det nog bäst det klarnar helt först men ändå.

          Gillar att allt är så genomtänkt och även verkar fungera på ett ungefär som du tänkt dig från början.
          Jag har allt kamera, men så länge dimman är kvar så blir det ajfån. Men riktiga kort kommer nångång, måste ju ha till artikeln bland annat.

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            Här kommer två bilder tagna med riktig kamera Alf.
            Bifogade filer

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              Ditt kar får mig att undra om jag verkligen kommer vara tillfreds med 200 liter Tanganyika...

              Kommentar

              • johho
                Användare
                • mars 2007
                • 1825

                Ursprungligen postat av Punkfredd
                Ditt kar får mig att undra om jag verkligen kommer vara tillfreds med 200 liter Tanganyika...
                Man är aldrig tillfreds när man har tanganyika. Det finns alltid något annat som kräver ett liiiite större kar. Sen har väl tanganyika den största cikliden också Tror även den minsta finns i sjön

                Kommentar

                • johho
                  Användare
                  • mars 2007
                  • 1825

                  Jag är så förbryllad. Har fått plocka upp 4 st s. Multipunctatus. Allihopa har avlidit. Har två andra synodontis och de har klarat sig än så länge. Men alla multisar har fått vika hädan.

                  Kommentar

                  • Joakim Birgersson
                    Användare
                    • augusti 2013
                    • 202

                    Väldigt tråkigt. Vad kan det vara? Någon sorts förgiftning, eller?
                    720 l. Malawi mbuna
                    720 l. Tanganyika
                    112 l. Yngel och karantän

                    Kommentar

                    • johho
                      Användare
                      • mars 2007
                      • 1825

                      Alla andra fiskar verkar må bra. Funderar på om gibberosan kan ha plockat dem. Jag vet helt enkelt inte.

                      Kommentar

                      • johho
                        Användare
                        • mars 2007
                        • 1825

                        Två dagar har gått och ingen mer har dött.

                        Däremot så märkte jag igår att alla gibberosa knör ihop sig i ett hörn. Provade att stänga av den kraftiga cirkulationspumpen och på bara någon sekund var alla ute i karet och var aktiva. Så ikväll ska jag installera en lite mindre cirkulationspump och se om det kan få dem att vilja visa mera.

                        Kommentar

                        • johho
                          Användare
                          • mars 2007
                          • 1825

                          Chaitika-hane. Lite belysning hade varit fint så kan det nog bli bättre kort
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • Streamstone
                            Användare
                            • augusti 2013
                            • 241

                            Riktigt cool dunkelbild. Tycker den gör sig bra i avsaknad av "bättre" ljus. Lite typisk Altos-mystik

                            Kommentar

                            • Joakim Birgersson
                              Användare
                              • augusti 2013
                              • 202

                              Hur går det? Dags för en helkars bild om man ber snällt?
                              720 l. Malawi mbuna
                              720 l. Tanganyika
                              112 l. Yngel och karantän

                              Kommentar

                              • johho
                                Användare
                                • mars 2007
                                • 1825

                                Jag har så jävla dålig belysning, en 80 ramp som lyser på ena sidan bara. Så en helkarsbild får vänta

                                Men det känns som att det har stabiliserat sig. Tyvärr har alla kendalli vikt hädan och även 3 av 4 altosar. Endast den största hanen som lever där.
                                Men alla gibberosa lever och sexfaciatusparet lever. Jag får helt enkelt skaffa vuxna fiskar till karet, det funkar inte med ungdjur, jag tror att gibberosan bara äter sig mätt på lite mindre fisk. Så det blir väl att söka efter VF fisk som är vuxna.

                                Men det är ändå skönt att det känns stabilt nu, särskilt eftersom jag ska vara borta i två veckor. Efter Jul och nyår ska ja beställa en vettig lysramp så efter det får det bli helkarsbilder.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...