Bloggarna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    Bloggarna

    Hej på er!

    Vi har ju sedan i höstas en bloggfunktion här på sidan. Jag testade den själv igår, men upplever den något osynlig. Gå gärna in där och skriv era egna bloggar och kommentera andras så det bli lite fart i den avdelningen med, så kanske vi kan få igång bloggandet på sidan. Här kommer länken till min blogg:



    /Jocke
  • tege
    Användare
    • februari 2005
    • 2753

    #2
    Ursprungligen postat av Banderad
    Hej på er!

    Vi har ju sedan i höstas en bloggfunktion här på sidan. Jag testade den själv igår, men upplever den något osynlig. Gå gärna in där och skriv era egna bloggar och kommentera andras så det bli lite fart i den avdelningen med, så kanske vi kan få igång bloggandet på sidan. Här kommer länken till min blogg:



    /Jocke
    Jag tycker det verkar vara en ganska onödig funktion på en forumsida. Fördelen med en Blogg skulle i så fall vara att det är bloggägaren som redigerar och tar bort inlägg som inte hör dit. Men då det är precis samma regler på bloggen som i forumet så vad är då skillnaden?

    Starta ordförandetråden för 2013 i vanliga forumet så kommer vi alla att kunna följa dig, nu kommer dina blogginlägg att vara osynliga såvida du inte efter varje blogginlägg även talar om i den här tråden att du skrivit något nytt.

    Man kan även starta en blogg på en wordpress site och länka i forumet om man vill skriva vad man vill .

    Bloggar är till för att kunna skriva vad man själv tänker och tycker.
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Skillnaden är väl att den känns lite mer personlig kanske. Alla kan ju onekligen följa den och andra bloggar, bara något klick extra. Men jag ser helt klart din poäng Tege. Bloggfunktionen på en hobbysida kan ju dock användas lite på annat sätt, vi har ju exemplet dagbok över något akvarie eller liknande. Hur som helst kommer jag testa funktionen ett tag, men det blir nog att jag hojtar till här när jag lägger upp ett nytt inlägg.

      Där emot kanske vi behöver synliggöra funktionen lite (om ni tycker den är något att ha). Men det får tiden utvisa

      /Jocke

      Kommentar

      • Ducce
        Användare
        • november 2009
        • 360

        #4
        Lite i skymmundan är bloggen, man kanske skulle flytta upp den i listen sidanom Forum och det andra.
        Själv går jag ofta direkt in på forumsidan utan att pasera "förstasidan" (säkert fler som gör det) och då skulle man kanske kunna lyfta fram bloggarna lite på denna sidan, man ser ju lite på vänstersidan beroende på hur man har inställningarna.

        /Robert

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Om man går in via forum-> aktivitetsflöde får man upp senaste foruminlägg, albumuppdateringar, blogginlägg i ett tidsflöde. Rätt bra funktion.

          Går man in via forumets startsida finns väl senaste blogginlägg även där.

          Men tege har en poäng i att skillnaden är marginell jämfört med forumtråd under föreningsinfo.

          Autolinkern fungerar för närvarande ej i bloggarna.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...