Horned Frog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • affealien
    Användare
    • januari 2012
    • 1157

    Horned Frog

    Hade en "räkvas" i hallen tidigare men tröttnade på den eftersom det nästan var omöjligt att skrapa alger i den på grund av sin cylinderfrom och att jag hade en stor rot i den. Så det slutade med att jag gav bort alla räkor till en arbetskamrat och sålde vasen till en i akvarieföreningen.

    Men kunde inte ha det lilla hörnet i hallen tomt och att ställa dit en blomma är ju inge roligt.
    Efter att hälsat på en annan galning i akvarieföreningen, som bland annat har 30 ormar , så fick jag syn på en härlig liten krabat i ett litet terrarium. Det var en "Horned frog" eller Ceratophrys cranwelli. En extremt inaktiv och väldigt lättskött groda som äter allt i stort sett.

    De har väldigt härliga färger och mönster så jag tänkte att en sådan måste jag ha, passar perfekt i hallen.
    Åkte till lokala reptilhandlaren Herperschois och köpte ett 30x30x45cm terrarie som den skulle bo i och hittade till min glädje en albino färgad groda där, de blir lite roligare i färgen än de vanliga som bara får fyra nyanser av brunt när de blir stora.

    Väl hemma inredde jag terrariet lite enkelt med någon växt för de inte skulle se helt tomt ut. Sedan i med mossa blandat med "plant soil" i botten som är ordentligt uppfuktad sedan får groda flytta in.

    Slänger upp en bild på terrariet och en på den sköna grodan.
    Bifogade filer
    Mvh
    //Alf
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Skön burk.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • lotusvira
      Användare
      • november 2012
      • 187

      #3
      Häfftig Groda!

      Kommentar

      Arbetssätt...