Golden tuggar och äter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas
    Användare
    • mars 2013
    • 89

    Golden tuggar och äter!

    Har en Golden hona som tuggat i två veckor. Igår såg jag att hon äter smulat flingfoder. Trodde att jag såg fel. hade läst här på forumet att tuggande honor inte äter.
    Men även idag jagar hon smulorna. Har matat tre gånger idag, Och alla gångerna har hon ätit.
    Någon annan som varit med om detta?
  • Nikke
    Användare
    • augusti 2012
    • 31

    #2
    Jag matar med nls 2 mm pellets till mina större. Har sett tuggande honor av olika art ta dessa ibland och har ändå tömt 20 plus yngel, vet inte hur dom lyckats få i sig dessa med en massa yngel i vägen. Kanske ynglen äter på dessa, vet inte. Men händer gör det. Mer sällan dock. Oftast vid matning så ser man den tuggande honan följa pelletsen genom strömmarna bara. Nafsar enbart men tar dom ej
    1000L Tanganyika
    300L Saltvatten

    Kommentar

    • Repen1
      Användare
      • januari 2013
      • 877

      #3
      Vet inte hur det är med "Malawi" då jag bara har "Tanganyika" men torde vara exakt lika,då det handlar om munruvare. Alla mina sorter äter när dom tuggar,men det är i slutet av tugget, helst när dom matas med "cyclops" Men vet inte om honan får i sej något,eller om det bara är matdags för ynglerna.Mille
      Dieselråttan

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #4
        Jag har också sett att tuggande honor ibland "äter" eller vem som nu får maten Men det är som sagt ganska ovanligt!

        Kommentar

        • HåE
          Användare
          • september 2007
          • 1525

          #5
          Jag brukar slänga i lite flingfoder eller mald pellets när jag har tuggande honor i karet och då brukar dom lyckas få i sig lite grann.
          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

          Kommentar

          • Thomas
            Användare
            • mars 2013
            • 89

            #6
            Då var det inte jag som såg i syne.
            Då får man se om det blir lite yngel nästa vecka. Hon får spotta i karet.
            Jag har redan 16 Golden i olika storlekar.

            Kommentar

            Arbetssätt...