Har gjort om vårat 540L idag. Tog runt 6 timmar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #16
    Ursprungligen postat av timebandit
    Tack. Är nöjd med alla fiskar förutom Neontetrorna men det kommer framtiden att lösa åt oss
    Har faktiskt provat med EC men blir inte bättre då heller.
    Skulle kunna prova öka PMDD dosen men tror inte det skall behövas egentligen. (Kör normaldos idag).
    Problemet är inte att det inte växer utan att dem blir fula. Kommer skott osv hela tiden.

    Jag fick faktiskt för mig att du bara hade C. nanoluteus, men nu såg jag att det var fler ciklidarter. Frågan är väl om nanoluteusen kommer att fixa att stå upp mot de andra arterna, lite tveksamt dock. Annars är även de andra trevliga

    /Jocke

    Kommentar

    • timebandit
      Användare
      • januari 2013
      • 186

      #17
      Var inte orolig! Alla går inte i samma kar...

      Nanoluteus'en går med våra Orange Head och det fungerar jäkligt bra kan jag lova. Våra Orange Head är dubbelt så stora men dem kommer överens riktigt bra. Simmar i stim med varandra. Dem bråkar inte nämnvärt om fodret heller.
      Här går det 3st Ancistrus och 6st L-134 också.

      T. Socolofi går just nu tillsammans med Neontetrorna och Botia Striata å lite räkor. Några räkor lär stryka med men det är helt ok. Neontetrorna hoppas jag skall bli foder till T. Socolofi'n Ville aldrig ha dem men frugan är så enveten men accepterat det nu att dem skall bli foder. Låter illa men så kommer det bli.
      Finns även 6st L-015 här.

      T. Socolofi hämtade vi 5st av JockeB igår då vi BARA hade 1st som överlevt så vi valde att skaffa nya kompisar till den. L-134 hämtade vi i Örebro igår också. Blev en resa på 77mil igår.
      Våran "egna" T. Socolofi går i ett räk/snäckakvarium då han är för liten och kommer troligen bli uppäten men om 1cm så får han komma i kontakt med sina kompisar i akvariet bredvid

      Det blir INGA fler invånare i något kar nu, nu är det klart. Det enda som händer är att Neontetrorna i slutändan skall bort.


      Beklagar om ni inte gillar alger, ser helst att vi har lite alger på rutorna. Har nyligen bytt till T5 lysrör också Ser inte så mycket ut för ögat, blir mycket värre av kameran

      T. Socolofi från JockeB.
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2248.jpg
Visningar: 1
Storlek: 266,7 KB
ID: 685581

      Våran enda F1 T.Socolofi som överlevt.
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2250.jpg
Visningar: 1
Storlek: 257,0 KB
ID: 685582

      L-134, dem gömmer sig extremt bra därav dålig bild.
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2230.jpg
Visningar: 1
Storlek: 258,7 KB
ID: 685579

      En av våra C. nanoluteus, Hane.
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2254.jpg
Visningar: 1
Storlek: 275,4 KB
ID: 685583

      Orange Head.
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2238.jpg
Visningar: 1
Storlek: 260,0 KB
ID: 685580
      Senast redigerad av timebandit; 20 maj 2013, 20:30.
      Inneboenden i akvariet:
      L-134, Ancistrus
      Botia Striata
      Filterräckor av olika sorter

      Kommentar

      Arbetssätt...