Vita pricksjuka som inte ger sig!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrgreed
    Användare
    • juli 2002
    • 494

    Vita pricksjuka som inte ger sig!

    Har provat att köra en kur med en medicin som skulle vara bra.
    Kommer dessvärre inte ihåg vad det hette,tror det var "hbl" eller "gbl" företaget hette som tillverkade medicinen.
    Det blev bättre och jag trodde det var borta bara för att idag få se att det har kommit tillbaka.
    Så min fråga är kan man testa en helt ny medicin utan vattenbyten (ifall vattenbyte hur mycket vatten skall bytas)eller ska jag köpa samma medicin igen?
    Tacksam för snabbt svar då det krisar.
    Fiskarna i karet.
    Ett par Festae
    3 Managuense och ett otroligt fint par Jack Dempsey.

    MVH
    Danne
  • Roger Agurell

    #2
    Jag anv Protozin.
    Enl min fiskhandlare inget vatten byte före anv inte ens om man medicinerat med annat före, och efter behandling binda medicin resterna med berednings medel, jag har alltid kört efter det konceptet och det funkar för mej.

    Kommentar

    • Hagge
      Användare
      • januari 2003
      • 432

      #3
      Det finns lite olika instruktioner beroende av vilken tillverkare man brukar. Men följ den aktuella tillverkarens instruktion! Vissa tillverkare rekommenderar ett ordentligt vattenbyte efter behandling, andra nämner inte det i sina instruktioner. Vissa tillverkare rekommenderar att man stänger av filtreringen under behandling, andra inte .... alltså det är helt beroende av hur (väl) medicinen verkar, och på vilket sätt! Protozin är ett utmärkt alternativ (tycker jag) ...

      Vänliga hälsningar
      /Fredrik

      Kommentar

      Arbetssätt...