Den blå planet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maltandis
    Användare
    • oktober 2003
    • 1567

    Den blå planet

    En vän till mig var och besökte Den blå planet idag. Jag bad honom lägga upp lite bilder på vår Facebookgrupp, tror att det blev närmare hundra stycken.
    Jag vill åka dit nu, verkar sjukt häftigt. Gå in och kolla om ni gillar fiskar.

    Man måste ha ett facebookkonto, och alla administratörer kan lägga till er så ni har access till allt. Glo på bilder, gilla och posta bilder och kommentarer. Det är gratis!
    Senast redigerad av maltandis; 02 maj 2013, 19:46.
    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • juni 2008
    • 1882

    #2
    Vilken Facebook-grupp? NCS? Hittar inga bilder från Den Blå Planet där.

    //Kaj

    Kommentar

    • maltandis
      Användare
      • oktober 2003
      • 1567

      #3
      Nordiska Ciklidsällskapet - NCS heter gruppen. Just nu 349 medlemmar.
      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #4
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Hehe.

          Du kan nog kolla i alla fall, eller kan man inte det?:
          Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Nikke
            Användare
            • augusti 2012
            • 31

            #6
            "Du måste logga in för att se sidan." tyvär
            1000L Tanganyika
            300L Saltvatten

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Aha så funkar det alltså. Det va väl på nåt sånt sätt jag själv skaffade kontot.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • affealien
                Användare
                • januari 2012
                • 1157

                #8
                Vet ju var jag vill på semestern i sommar i alla fall

                Verkar som det finns nått för alla fiskintresserade där. Från Malawi till Amazonas och massa rev.
                Mvh
                //Alf

                Kommentar

                • maltandis
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 1567

                  #9
                  Gråt inte Wilhelm, det blir säkert en artikel på danska Græd ikke Wilhelm, vil det helt sikkert være en artikel i dansk til Ciklidbladet Han tog ca 600 bilder
                  Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9122

                    #10
                    bra! :p
                    mvh Wilhelm

                    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                    www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                    Kommentar

                    • Hoffa
                      Användare
                      • november 2002
                      • 406

                      #11
                      Den Blå Planet er Nordeuropas største akvarium og tilbyder en verdensomsejling under havet for børn og voksne.
                      Jimmy

                      Kommentar

                      • maltandis
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 1567

                        #12
                        Jag ska nog åka ner och glo lite på onsdag, tar tåget ner till Köpenhamn. Blir hämtad av en vän vid stationen och sen blir det säkert ett hektiskt fiskdygn. Planerar att besöka Den blå planet och några tanganyikanördar i Köpenhamn. Jag väljer tåget för att jag tycker det är tråkigt att åka bil i 150 mil. Tänkte försöka vara lite smart och köpa biljettjerna via Tradera, normalpris ligger på 500-1000 för en enkel resa med snabbtåget. Har sett att biljetterna går för 1-350:- så inträdet och en låda fisk med på hemvägen är redan finansierat Kan man köpa en ölpirra/ölkärra i Köpenhamn för frigolitlådan? resan tar drygt 5 timmar med snabbtåget, mot ca 7 med bilen. Tror att det kommer att bli grymt kul

                        /Jocke
                        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                        Kommentar

                        • Hoffa
                          Användare
                          • november 2002
                          • 406

                          #13
                          Ska banne mig dit jag med, verkar va ett grymt trevligt ställe
                          Jimmy

                          Kommentar

                          • maltandis
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 1567

                            #14
                            I morrn sätter jag mig på tåget, ropade in en biljett på Tradera för 300 kr, det var två auktioner igår kväll som jag bjöd på, var med till 475 på den första, sen gav jag mig. 300 är ju bättre än 475, får nog betala fullpris (ca700) när jag ska hem. Onsdag blir det till att kolla runt hos några tanganyiknördar i Köpenhamn. På torsdag blir det Den blå planet och kanske något mer nördbesök och förmodligen hemresa. Är det fint väder så stannar jag nog till fredag
                            /jocke
                            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                            Kommentar

                            • Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • juni 2008
                              • 1882

                              #15
                              Ursprungligen postat av maltandis
                              I morrn sätter jag mig på tåget, ropade in en biljett på Tradera för 300 kr, det var två auktioner igår kväll som jag bjöd på, var med till 475 på den första, sen gav jag mig. 300 är ju bättre än 475, får nog betala fullpris (ca700) när jag ska hem. Onsdag blir det till att kolla runt hos några tanganyiknördar i Köpenhamn. På torsdag blir det Den blå planet och kanske något mer nördbesök och förmodligen hemresa. Är det fint väder så stannar jag nog till fredag
                              /jocke
                              Låter som ett grymt bra upplägg! Känner du till några bra Tanganyika-butiker i Köpenhamn med omnejd eller i Danmark överhuvudtaget? Jag har inte lyckats hitta någon.

                              Kaj

                              Kommentar

                              Arbetssätt...