Lurad av en fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Repen1
    Användare
    • januari 2013
    • 877

    Lurad av en fisk

    Har ett gäng "T kapampa" blandat F1-F2 efter "Stiffes VF 50+ tror dom var 51-52st. Då jag tycker att gruppen är lagom, o inte vill ha fler så har jag dom i ett "sandkar" med bara 4st stenar o utan grottor = inga yngel, men har upptäckt nu under en tid att jag har blivit lurad,dom tuggande honorna som ska spotta gör det men behåller 1-2 yngel o fortsätter att ha dom i mun, dom äter o frodas men man ser att dom har kvar något i mun. Efter 6-7 veckor kommer det ut 1-2 yngel som är stort nog att inte uppfattas som mat, så vid sista räkningen var dom 58st. Mille
    Dieselråttan
  • maltandis
    Användare
    • oktober 2003
    • 1567

    #2
    Kul med fler fiskar jue...
    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Sv: Lurad av en fisk

      Coolt. Snabb anpassning efter förutsättningarna. Undrar om dessa avkommor i några led skulle bli ännu effektivare att spara yngel på det sättet och därmed rädda fler och fler för varje generation?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Repen1
        Användare
        • januari 2013
        • 877

        #4
        Ursprungligen postat av maltandis
        Kul med fler fiskar jue...
        Jodå! alltid kul med fler fiskar,men just den här gruppen vill jag inte ha fler av. Mille
        Dieselråttan

        Kommentar

        Arbetssätt...