Vad är det här för fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SamiMorabet
    Användare
    • april 2013
    • 71

    Vad är det här för fiskar?

    Hejsan! Idag har jag fått mitt första Akvarium och fiskar, eftersom jag inte var med morsan när hon köpte fiskarna så är det 2 stycken arter jag inte vet någonting om (dem andra har jag googlat)

    I akvariet finns det:

    12 stycken Neontetror

    5 Guldfiskar


    och så dem här 2 jag hoppas att ni kan hjälpa mig att identifiera!

    vi börjar med den här fulingen, vad är det här för fisk?

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0058-1[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 262,0 KB
ID: 698671


    Och den andra som var riktigt svår att få på bild eftersom bakgrunden är ganska vit och fisken är ljus
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0062[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 261,0 KB
ID: 698672

    Jag hoppas att ni kan hjälpa mig att komma på vad det är för fiskar =)
    Bifogade filer
  • HåE
    Användare
    • september 2007
    • 1525

    #2
    1 Kampfisk
    2 Scalare
    Senast redigerad av HåE; 28 april 2013, 02:50.
    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

    Kommentar

    • SamiMorabet
      Användare
      • april 2013
      • 71

      #3
      Ursprungligen postat av HåE
      1 Kampfisk
      2 Scalare

      Tack! Jag googlade lite och såg att det finns massa olika arter kampfiskar, vet du vilken art jag har hehe? det kanske är för svårt att se

      Kommentar

      • PiaJo
        • januari 2011
        • 1744

        #4
        Det är väldigt svårt att se på den bilden vad det är för kampfisksort,man ser lättast vad det är för sort när den har fenorna uppfällda
        Den växten som finns med på bilden är egentligen ingen akvarieväxt utan den kommer tyvärr att ruttna/smälta och förorena vattnet ordentligt så ta bort den med en gång och be affären om att få en riktig akvarieväxt
        ----------------------------------
        /PIA

        Kommentar

        • SamiMorabet
          Användare
          • april 2013
          • 71

          #5
          Ursprungligen postat av PiaJo
          Det är väldigt svårt att se på den bilden vad det är för kampfisksort,man ser lättast vad det är för sort när den har fenorna uppfällda
          Den växten som finns med på bilden är egentligen ingen akvarieväxt utan den kommer tyvärr att ruttna/smälta och förorena vattnet ordentligt så ta bort den med en gång och be affären om att få en riktig akvarieväxt
          Hmm det är den växten som dem fick med! varför är den inte bra?

          Kommentar

          • PiaJo
            • januari 2011
            • 1744

            #6
            Ursprungligen postat av PiaJo
            Det är väldigt svårt att se på den bilden vad det är för kampfisksort,man ser lättast vad det är för sort när den har fenorna uppfällda
            Den växten som finns med på bilden är egentligen ingen akvarieväxt utan den kommer tyvärr att ruttna/smälta och förorena vattnet ordentligt så ta bort den med en gång och be affären om att få en riktig akvarieväxt
            Växten är inte bra pga den är inte den typen av växt man kan ha i ett akvarium så den kommer att ruttna och förstöra vattnet för fiskarna
            ----------------------------------
            /PIA

            Kommentar

            • SamiMorabet
              Användare
              • april 2013
              • 71

              #7
              hmm ja undrar varför den säljs som akvarieväxt då, tack för tipset iaf!

              Kommentar

              • PiaJo
                • januari 2011
                • 1744

                #8
                Ursprungligen postat av SamiMorabet
                hmm ja undrar varför den säljs som akvarieväxt då, tack för tipset iaf!
                Så är det ibland man får vara lite påläst så att butiken inte försöker sälja på en en massa fel grejer
                ----------------------------------
                /PIA

                Kommentar

                • SamiMorabet
                  Användare
                  • april 2013
                  • 71

                  #9
                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Så är det ibland man får vara lite påläst så att butiken inte försöker sälja på en en massa fel grejer
                  Jo om jag hade varit mer förberedd då hade jag definitivt läst på mer, men det var liksom morsan som helt plötsligt sa " vi ska skaffa fiskar idag" hahah så det kom ganska plötsligt

                  Kommentar

                  Arbetssätt...