Akvastabil 720 kar / Första mini-odling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cabron021
    Användare
    • januari 2013
    • 37

    Akvastabil 720 kar / Första mini-odling

    Hej!

    Snabb presentation av mig själv.
    Heter Kenth bor i Västerås med sambo, 1 barn 1 bonus. Pluggar till grävmaskinist på heltid samtidigt som jag jobbar på ICA lagret 90%. Bygger på min chevelle 66 street/strip i normala fall när det finns tid. Men så nu har jag fastnat lite för ciklider i olika slag.

    Det hela började med för ca 1.5 månad sen när jag åkte och köpte ett akvastabil 720 för sambon tyckte inte jag bidrog med inredning här hemma. Då var tanken att fylla det med Petrochromis.

    Nu har en hel del hänt sen jag införskaffa mig 720l akvariumet.
    Kompisen avveckla sin lilla odling pga olika skäl så jag kunde inte stå emot priset så jag köpte rubbet igår.
    Tog en hel dag igår plus några timmar ikväll innan jag kom iordning.

    En ställning med 4 akvarium, 2st 100l, 2st, 360l.
    I onsdags åkte jag till aquatropic i sala och kunde inte stå emot så köpte 2+4 Yellow Moshi yngel storlek 5-7cm och stoppade ner dom i 720.

    Fiskbestättningen jag köpte av vännen är
    12-15 maingano
    1-2 VF Lab.fulborni white belly
    3+15 VF Tropheus moore kambwimba röd regnbåge plus 2 f1or. F1orna är modellen mindre än VF.
    3-3 Golden
    Han hade även mina gamla Metriaclima chilumba och mbuna mpanga.

    Så igår stoppade jag ner regnbågen i 720 tilsammans med fulborni white belly och moshin.
    Fulbornin är lugnare mot sina honor när han är med troffarna. Så lugn att ena honan tuggar nu
    Men jag håller ett ständigt öga där.

    Alla andra malawis stoppade jag ner i det övre 360 karet.
    I det ena 100liters akvariumet som är igång på bilden är det 3 st regnbågs yngel som jag lyckades rädda idag. WOOHO mina första yngel någonsin Riktigt roligt.

    Nu har jag precis tvättat rent det nedre 360 karet nu ikväll för tanken är sen att endast petrochromis ska gå i 720 karet så då åker troffarna ner i ett 360 igen. Men det får bli såfort jag har några kronor över, och när jag ser att moshin blir för stor som förmodligen kommer dröja sin lilla tid.

    Lägger ut lite bilder. Inte bästa fotografen men det får ni leva med Trevlig helg!
    Bifogade filer
  • cabron021
    Användare
    • januari 2013
    • 37

    #2
    Ställningen står i sonens rum, men han är bara 10 månader så dröjer ett tag innan han flyttar in.
    Inte något som sambon ville ha i vardagsrummet heller, inte riktigt lika fint som 720 karet men men. Men ojojoj vad vi skrubbat och gjort rent.

    Ni får ursäkta bubblorna på bakgrunden, första gången jag gav mig på det där. Övning ger färdighet!

    Kommentar

    • roedkft
      Användare
      • juni 2010
      • 189

      #3
      Den där ställningen skapar ju en hel del möjligheter. Trevligt!

      När det gäller sambon så kommer det en tid när hon helst inte vill ha sonen i vardagsrummet så då är det bara att flytta ut ställningen och flytta in sonen

      Kommentar

      • cabron021
        Användare
        • januari 2013
        • 37

        #4
        Sv: Akvastabil 720 kar / Första mini-odling

        Ja den gör ju det. Går ju även att ställa något litet akvarium på 3e våningen om man vill det.

        Det blir nog säkert så, inget mig emot dock :p

        Kommentar

        Arbetssätt...