Vad för lysrör till SA Ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • timebandit
    Användare
    • januari 2013
    • 186

    Vad för lysrör till SA Ciklider?

    Hej

    Har bestämt oss att uppgradera ljuset till vårat akvarium som just nu innehåller Geophagus Orange Head. Förhoppningsvis skall det utökas med några Guianacara geayi när jag väl får tag på dem.

    Så min fråga är om ni har koll på vilka T5 lysrör som passar dessa invånarna bäst? Ni får helst rekommendera lysrör från Aquaristic.net



    Tack på förhand.
    Inneboenden i akvariet:
    L-134, Ancistrus
    Botia Striata
    Filterräckor av olika sorter
  • affealien
    Användare
    • januari 2012
    • 1157

    #2
    Jag blandade med Power-Glo och Flora-Glo lysrör innan jag bytta till MH.
    Flora-Glo gör det lite mer gulaktigt medans power-Glo tar fram mer blåa färger och liknande i fiskar.
    Är på jobbet nu men ska nog kunna gräva fram lite bilder på mina Guianacaror senare.
    Mvh
    //Alf

    Kommentar

    • timebandit
      Användare
      • januari 2013
      • 186

      #3
      Ursprungligen postat av affealien
      Jag blandade med Power-Glo och Flora-Glo lysrör innan jag bytta till MH.
      Flora-Glo gör det lite mer gulaktigt medans power-Glo tar fram mer blåa färger och liknande i fiskar.
      Är på jobbet nu men ska nog kunna gräva fram lite bilder på mina Guianacaror senare.

      Tack. Skall kolla upp vad som är likvärdigt med dem rören då

      Det får du också gärna göra. Får man fråga om du köpte dessa fiskarna i en affär/importör och isåfall vart? Har inte lyckats hitta dessa ännu. Har skickat iväg mängder med förfrågningar om både odlade och VF men inga träffar... Är dem verkligen så ovanliga?
      Inneboenden i akvariet:
      L-134, Ancistrus
      Botia Striata
      Filterräckor av olika sorter

      Kommentar

      • affealien
        Användare
        • januari 2012
        • 1157

        #4
        Sv: Vad för lysrör till SA Ciklider?

        Jag köpte mina privat och sålde dem förra veckan.
        De jag hade var avkommor från DaRe här på forumets par. Tror inte dessa importerats mycket till Europa nått nyligt i alla fall därför de är svåra att få tag på i handeln.
        Mvh
        //Alf

        Kommentar

        Arbetssätt...