mässa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • neyobi
    Användare
    • oktober 2012
    • 147

    mässa

    vet inte riktigt vart jag ska lägga frågan, om den ligger fel ber jag om ursäkt och kanske någon kan lägga den rätt.

    undrar om det är några akvariemässor under 2013? och vart håller de hus? samt hur fungerar det om man vill handla levande? (fiskar,växter, räkor)
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Det finns en hel del auktioner runt om i landet under året. Närmast ut är Malmö, vilket är en av de traditionella auktionerna som arrangeras varje år (t.o.m. två gånger/år om jag inte minns helt tokigt). Sedan har vi Ciklidstämman i Växjö i april vilken du hittar mer information om på: www.akvariehelg.se . Här går det dock inte att köpa fisk, utan detta event är mer inriktat mot att publiken ska få chansen att lyssna på föredragsgshållare i världsklass.


    Vad det gäller större mässor så får man nog rikta blickarna mot Tyskland, där det arrangeras sådana varje år. Malmö akvarieförening vet jag brukar dra ihop en buss varje år, men även andra föreningar i södra Sverige gör det ibland. I dessa fall dyker information nästan alltid upp här på ciklid.org samt andra akvarierelaterade sidor.


    /Jocke

    Kommentar

    • kaj.p
      Användare
      • april 2002
      • 2294

      #3
      Utomland är det ofta mässor ihop med div fiskutställningar så är också tanken att det skall bli i april 2014 i Malmö när Diskusällskapet anordnar sitt nsäta championat. 2013 har du dessa o välja på någon mer till kommer säkert.
      BIDKA i Doncaster UK 22-24 mars
      Aquarama Singapore 30 maj -2:a juni
      Mexico Gualdajara 26-27 juni
      Madrid Spanien 5-7 juli
      Napoliaquatica Italein 27-29 september
      Aquatage 2013 Dortmund 4-6 oktober
      Poznan Polen 19-20 October
      Holland 26-27 oktober
      Diskussällskapet
      www.diskusforum.se

      Kommentar

      Arbetssätt...