Söker bilder på Astronotus ocellatus, Påfågelciklid, Oscar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Har du kvar dessa? Kan du fota än mer för att försöka få till en bra sidobild för artregistret?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #17
      Den snygga enfärgade har vi i artregistret men du hade funderingar på om den verkligen var vildtyp.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Kajjjan
        NCS Medlem
        • juni 2008
        • 1882

        #18
        Ursprungligen postat av DaRe
        Har du kvar dessa? Kan du fota än mer för att försöka få till en bra sidobild för artregistret?
        Nej, det har jag inte. De som var vf var otroligt tråkiga medan det stora paret var fantastiskt trevliga att ha att göra med. Sålde dem förra våren.

        //Kaj

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #19
          Ursprungligen postat av Ciklidtok
          Jag lade upp bilderna på en Amerikansk sida på FB, och de som hänger där sa bestämt att det troligtvis var F1'or De gick efter färg och teckning jag vet inte, jag köpte dem för jag tyckte färgen och teckningen var läcker :p
          har du någon länk dit?
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Kajjjan
            NCS Medlem
            • juni 2008
            • 1882

            #20
            Ursprungligen postat av DaRe
            Den snygga enfärgade har vi i artregistret men du hade funderingar på om den verkligen var vildtyp.
            Det var väl egentligen någon här på forumet som sådde det tvivlet från början vill jag minnas. Jag köpte dem som vf på Neonfisken i Köpenhamn och de har en väldig massa fisk som du inte hittar någon annanstans, väldigt mycket vf och ibland är de nere själva i Sydamerika och fångar, så jag vet inte varför de skulle bluffa med några påffar egentligen. Men jag kan ju inte påstå varken det ena eller det andra eftersom jag inte säkert vet. De skiljde i alla fall sig defintitivt både i beteende och utseende från de vanliga odlade påffarna vi hittar här hemma.

            //Kaj

            Kommentar

            • Ciklidtok
              Användare
              • september 2008
              • 506

              #21
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              har du någon länk dit?
              Hittade igen den ena. Gruppen är sluten, så jag vet inte om du kan komma in där.

              Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
              www.ciklidtok.weebly.com
              *720 liter
              *375 liter
              *300 liter
              *275 liter
              *112 liter

              Kommentar

              • Kajjjan
                NCS Medlem
                • juni 2008
                • 1882

                #22
                Ingen bild, men här är en filmsnutt på mina gamla majestäter:



                Fantastiska individer.

                Kaj

                Kommentar

                Arbetssätt...