Ciklidstämman 2013?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 56ovwal
    Användare
    • mars 2004
    • 664

    Ciklidstämman 2013?

    Jag satt nyss och knåpade ihop en kallelse till Ciklidvännerna i Malmö´s nästa månadsmöte och tänkte passa på att nämna årets Ciklidstämma. Till min stora förvåning kunde jag inte hitta något datum för stämman på www.ciklid.org. Inte på startsidan, inte i rullgardinsmenyn NCS "Ciklidstämman", inte i Kalendern och inte i forumets Föreningsfrågor. Jag vet att jag läst det nånstans, men nu lyckades jag inte hitta informationen. Till sist fann jag det på Malmö AkvarieFörenings hemsida...
    Jag vet att det ska hållas ett styrelsemöte i helgen och att det ska presenteras ett program för stämman därefter, men jag kan tycka det är hög tid få in iallafall datumet i Kalendern innan folk hinner boka upp sig på annat.

    Väl mött på Ciklidstämman i Växjö 19-21 april 2013!(?)
    Pigge
    Bygger ny akvarielokal:
    http://ovwali.blogg.se/
    Uppdaterad:2011-12-23
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Sidan 27 i CB4 2012!
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • 56ovwal
      Användare
      • mars 2004
      • 664

      #3
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Sidan 27 i CB4 2012!
      Visste ju att jag läst det nånstans
      Nu har jag inte mina Ciklidbladet liggande här på jobbet där jag råkar befinna mig just nu, därav min frustration när jag inte kunde hitta någon information på hemsidan. Antar och rent av förutsätter att det rättas till efter helgen? Vi vill veta!
      Pigge
      Bygger ny akvarielokal:
      http://ovwali.blogg.se/
      Uppdaterad:2011-12-23

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8597

        #4
        Den som söker, han .... utdrag från Ciklidbladet

        Ciklidstämma i Växjö 19-21/4 2013
        Var: Frimurarhuset på Kungsgatan 13 i Växjö. Själva stämman med föredrag med mera kommer att äga rum i festvåningen högst upp. Där finns samlingssal, matsal, föreläsningsal samt bar med alkoholtillstånd.

        Huset är det högsta i centrala Växjö. I källaren har Albin Ekenberg odlingslokaler på cirka 100 m² med cirka 300 akvarier på totalt cirka 50 m³ vatten. Dessa kommer att visas upp på fredagskvällen. I dessa lokaler finns både ett stort antal udda ciklider och också mer vanliga fiskar. Här finns bland annat ett mycket stort antal ciklider från Victoriasjön,
        där några med största sannolikhet är utrotade i naturen.

        Programmet är i dagsläget inte spikat men ambitionen är att hålla föredrag om de flesta ciklidtyperna, men också att försöka bredda föredragen något på ungefär samma sätt som gjordes 2012.

        Antalet deltagare är begränsat till 150 personer och anmälningar kommer troligtvis att tas emot från början av januari. Närmare information kommer på www.ciklid.org.

        Arrangör: Albins Ciklider
        Senast redigerad av Joakim Draktoft; 25 januari 2013, 16:17.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • Jan Sørensen
          Användare
          • februari 2005
          • 114

          #5
          Enig med #3

          Det skal selvfølgelig stå klart, og tydeligt på forsiden af vores hjemmeside, som det også nomalt plejer at gøre.
          Det er ikke noget man skal søge efter.

          Datoer er skrevet ind i min kalender, og det bliver spændende at se programmet.

          Når man går via menyen i toppen, NCS og så Ciklidstämma, så får man programmet for 2011 og bagud.
          Man kunne i det mindste skrive datoerne, sted, og så senere programmet m.m. når man har det på plads.
          Senast redigerad av Jan Sørensen; 25 januari 2013, 16:38.
          Med venlig hilsen.
          Jan Sørensen
          www.vestafrika.dk
          E-mail: D.O.S.T@jubii.dk

          Kommentar

          • tege
            Användare
            • februari 2005
            • 2753

            #6
            Ursprungligen postat av Wilhelm
            Sidan 27 i CB4 2012!
            Men för dom som inte läser tidningen då?
            Diskriminering kallas det när man håller information borta för vissa grupper i samhället.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • april 2002
              • 5028

              #7
              Ursprungligen postat av tege
              Men för dom som inte läser tidningen då?
              Diskriminering kallas det när man håller information borta för vissa grupper i samhället.
              Om man är medlem vilket ger lite fördelar tex vid omröstning
              så har man denna coola tidning
              dvs betalar man sin avgift ...finns ingen diskriminering alla medlemmar har rätt att säga sin mening
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • tege
                Användare
                • februari 2005
                • 2753

                #8
                Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                Om man är medlem vilket ger lite fördelar tex vid omröstning
                så har man denna coola tidning
                dvs betalar man sin avgift ...finns ingen diskriminering alla medlemmar har rätt att säga sin mening
                Ja vet, men nu gällde det dom som inte läser tidningen. läs om läs rätt.
                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                Kommentar

                • Mikael W
                  NCS Medlem
                  • augusti 2002
                  • 8597

                  #9
                  Det är ingen diskriminering. Är man medlem får man info om föreningens aktiviteter lite tidigare, bara.

                  Styrelsen jobbar för att få ihop Ciklidstämman och ett bra program, logi och annat praktiskt. De har sagt att info kommer inom kort. Det finns väl ingen anledning att inte lita på det?
                  mvh
                  Mikael W
                  (NCS-medlem sedan 1981)

                  Kommentar

                  • tege
                    Användare
                    • februari 2005
                    • 2753

                    #10
                    Ursprungligen postat av Mikael W
                    Det är ingen diskriminering. Är man medlem får man info om föreningens aktiviteter lite tidigare, bara.

                    Styrelsen jobbar för att få ihop Ciklidstämman och ett bra program, logi och annat praktiskt. De har sagt att info kommer inom kort. Det finns väl ingen anledning att inte lita på det?
                    Det handlar inte om jag är medlem eller ej, förstår inte riktigt varför ni hänger upp er på det.

                    En så viktig sak som föreningens årsstämma ska väl för tusan ut på föreningens medier så fort som möjligt, då menar jag på samtliga ställen. Tidning, ciklid.org, och föreningens facebooksidor. För det är väl upp till mig som medlem att avgöra vad jag vill använda mig av.

                    Så det som stod i nr 4 på sid 27 i cb borde väl finnas som info även på ciklid.org. (så svårt kan det inte vara)

                    Om jag är bortrest en period ska jag väl inte medvetet från NCS-sida hållas borta från info om sånt som för mig kanske är viktigt.
                    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                    Kommentar

                    • Ducce
                      Användare
                      • november 2009
                      • 360

                      #11
                      Ursprungligen postat av Mikael W
                      Det är ingen diskriminering. Är man medlem får man info om föreningens aktiviteter lite tidigare, bara.

                      Styrelsen jobbar för att få ihop Ciklidstämman och ett bra program, logi och annat praktiskt. De har sagt att info kommer inom kort. Det finns väl ingen anledning att inte lita på det?
                      Det är visst diskriminering - eller är Ciklidsämman bara tillgänglig för de som var medlemmar 2012??
                      Hur skall alla nya medlemmarfå tillgång till informationen?

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #12
                        Sv: Ciklidstämman 2013?

                        Hehe intressant principiell diskussion. Vi tog just beslut om budget det blev Japp. Mer detaljer efter helgen...
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • tege
                          Användare
                          • februari 2005
                          • 2753

                          #13
                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Hehe intressant principiell diskussion. Vi tog just beslut om budget det blev Japp. Mer detaljer efter helgen...

                          Va kul, hur mycket pengar släpps till för årets stämma då?
                          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #14
                            Sv: Ciklidstämman 2013?

                            En miljard
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              #15
                              Sv: Ciklidstämman 2013?

                              Hehe ingen reaktion...

                              Nej, så här fungerar det. Stämman arrangeras av någon arrangör, 2013 av "Albins ciklider". Om stämman gör vinst delar NCS och arrangören på vinsten. Om det blir förlust står föreningen för detta. Arrangören gör en budget och i och med att föreningen står som bärare av eventuell förlust måste styrelsen godkänna budgeten. Detta har vi nu gjort. Vad kalaset kostar vet jag inte om det brukar publiceras men det är väl upp till arrangören att välja att visa. Kanske någon som varit med längre vet detta?
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              Arbetssätt...