Dum chansning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    Dum chansning?

    När alla min troffar dog (utom 2)..Så överlevde alla malar..Å nu på torsdag ska jag köpa nya fiskar till det akvariumet...Är det dumt att ha dom tillsammans med malarna??...För malarna kan väll vara smitade??..Dom ser dock utom som dom alltid sett utom rör på sig som vanligt och äter kanon mkt..Ska jag ha med dom i akvariet eller vad ska jag göra??
  • Ante
    Användare
    • november 2002
    • 571

    #2
    du bör ju först reda ut vad troffarna dog av?
    om det var tex soten så är det ju ingen fara direkt pga. smitta men du kanske skall kolla upp så gott det går vad som kan ha bidragit till bukvattensoten, vattenparametrar osv.
    hade du haft troffarna länge? -om inte, kan dom ha varit sjuk när du fick dom?

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • september 2002
      • 1913

      #3
      vet inte vad dom dog av...Nejra dom var friska när jag fick dom hade dom i ett halvår typ...Dom ser friska ut men jag vet inte om jag vågar ta i dom nu??...Har ingen annan plats för dom så då måste jag göra mig av med dom??...För dom är rätt stora...Men dom ser juh helt friska ut...Och dom är dom ända som käkat på dom 2senaste veckorna...

      Kommentar

      • elof
        Användare
        • maj 2002
        • 225

        #4
        stek dom å ha ditt livs dyraste middag.
        MVH Simon

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • september 2002
          • 1913

          #5
          Jo det går juh oxå =P...Nejra men jag vill gärna inte göra mej av med mina fiskar...Men vill heller inte smitta ner nya...

          Kommentar

          • Ante
            Användare
            • november 2002
            • 571

            #6
            alla går på en mina någongång, ge inte upp , dom är fär vackra och intressanta för det.
            keep on troffing...

            Kommentar

            Arbetssätt...