Jordätartråden 2013
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Väldigt länge sedan jag var aktiv på detta forum så kan uppdatera lite med några av mina jordätare:
Köpt som Geophagus cf. altifrons VF
VFAcarichthys heckelii
Lämna en kommentar:
-
-
När jag plockar yngel från mina proximus så brukar jag låta föräldrarna gå och tugga ynglen i en vecka o sen håvar jag upp honan och hanen o "tömmer" dom. Nu vet jag inte hur det e med red head om dom tuggar redan med rommen eller väntar tills dom kläckts. Men som sagt ca en vecka med ynglen.
JanneLämna en kommentar:
-
-
De tar upp ynglen efter de kläckts. Jag tror jag vet en som väntar tills de är frisimmande. Men man kanske kan erbjuda bättre föda för snabb uppväxt om man tar ynglen innan dess?Lämna en kommentar:
-
När jag plockar yngel från mina proximus så brukar jag låta föräldrarna gå och tugga ynglen i en vecka o sen håvar jag upp honan och hanen o "tömmer" dom. Nu vet jag inte hur det e med red head om dom tuggar redan med rommen eller väntar tills dom kläckts. Men som sagt ca en vecka med ynglen.Lämna en kommentar:
-
Geophagus Orange head " Tapajos "
Nu har mina Geophagus Orange head "Tapajos" lekt, det ser ut att ha ynglen i mun för både hanen o honan tuggar kan man ta ynglen medesamma när dom är frisimmande?/Birgitta
Lämna en kommentar:
-
Tackarkänns som dom minskar lite dag för dag så får se om det blir något av dom.
Lämna en kommentar:
-
Då DaRe efterfrågade lite fler bilder på minaGeophagus brasiliensis så gjorde jag ett försök att fota lite ikväll. Skulle behöva en extern blixt eller annan stark ljuskälla tror jag för att få riktigt bra bilder. Men här kommer några i alla fall.
Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: