Guianacara Geayi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lotusvira
    Användare
    • november 2012
    • 187

    Guanacara Geayi (test)

    Testar en bild.

    Testar en bild.
    Bifogade filer

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      Skönhet. Det ser ut att fungera. Hur gjorde du nu?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • lotusvira
        Användare
        • november 2012
        • 187

        Ursprungligen postat av lotusvira
        Testar en bild.

        Testar en bild.
        Det funkade nu med att lägga in en bild, gjorde lite annorlunda än förut.

        Kommentar

        • lotusvira
          Användare
          • november 2012
          • 187

          Ursprungligen postat av DaRe
          Skönhet. Det ser ut att fungera. Hur gjorde du nu?
          Haha, min sambo visa mig, dra ner bilden du skall ha sa han(kan inte beskriva bättre en så)men jag har gjort annorlunda förut och då har det funkat, men inte nu.Så det ser ut att fugera nu som sakts.

          Kommentar

          • ewa
            NCS Medlem
            • mars 2013
            • 457

            Lycka till med odlingen lotusvira! Jag vill också ha... ungfiskar, ska skaffa större SA akvarium på sommaren. Jätte vackra fiskar. Lycka till.

            Kommentar

            • lotusvira
              Användare
              • november 2012
              • 187

              Ursprungligen postat av ewa
              Lycka till med odlingen lotusvira! Jag vill också ha... ungfiskar, ska skaffa större SA akvarium på sommaren. Jätte vackra fiskar. Lycka till.
              Tack, Jag hoppas att dom kommer igång med leken snart. kommer att raportera om det lyckas.

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                Har du bilder på akvariet? Hur har du inrett? Vilken temperatur har du?
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • lotusvira
                  Användare
                  • november 2012
                  • 187

                  Guiana Geayi

                  Ursprungligen postat av DaRe
                  Har du bilder på akvariet? Hur har du inrett? Vilken temperatur har du?
                  Många grottor, temperaturen har jag höjt från 26gr till 27gr.lite bilder inte helt nytagna.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • lotusvira
                    Användare
                    • november 2012
                    • 187

                    Guianacara Geayi

                    Är Guanacara känsliga om man har för ljust i akvatiumet (hur vill dom ha). Mina har ett lustigt beteende om det är mormalt el.inte vet jag inte, dom liksom simmar lite fram o bakar fram o bakar, dom andas fortare än dom andra fiskarna också, det tycker jag dom har gjort helatiden sen jag köpte dom, äter bra.Gnider sig mot sanden o stenar också.

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      Akvariet ser bra ut. Grottorna ska helst bara ha en ingång vara 5-7cm i höjd, ha någorlunda slätt tak, ej för skrovligt. Ej stor öppning utan instängt och tryggt. Grottan ska med fördel ligga under sandytan, dvs nedgrävd under/mellan stenar/rötter. Minst 2-3 grottor som dessa bör du ha. Andas snabbt ska de inte göra. Har du rejält med rotation på vattnet vid ytan? Gnida sig mot saker kan de göra men det bör inte vara något de håller på med hela tiden. Endast någon gång då och då. Byter du ordentligt med vatten? Testa Easy life eller happy life då brukar de piggna till ordentligt. Är det ingen av dem som gräverr intill rötter?
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • lotusvira
                        Användare
                        • november 2012
                        • 187

                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Akvariet ser bra ut. Grottorna ska helst bara ha en ingång vara 5-7cm i höjd, ha någorlunda slätt tak, ej för skrovligt. Ej stor öppning utan instängt och tryggt. Grottan ska med fördel ligga under sandytan, dvs nedgrävd under/mellan stenar/rötter. Minst 2-3 grottor som dessa bör du ha. Andas snabbt ska de inte göra. Har du rejält med rotation på vattnet vid ytan? Gnida sig mot saker kan de göra men det bör inte vara något de håller på med hela tiden. Endast någon gång då och då. Byter du ordentligt med vatten? Testa Easy life eller happy life då brukar de piggna till ordentligt. Är det ingen av dem som gräverr intill rötter?
                        Jag byter ca.25% vatten varje vecka,Jag använder Happy- Life,tycker nog jag har rörlig vattenyta, (skall prova ned en strimer kanske som jag ha,r el.blir det för mycket rotation? så får jag se om dom andas annorlunda. Har använt Ektazon ibland ifall det skulle va svamp.Får nog bygga om grottorna dom har för stora hål o en del två utgångar.De där med att dom simmar fram o tillbaka fram o tillbaka är lite märkligt.Jag hoppas att dom inte har blivit sjuka.

                        Kommentar

                        • lotusvira
                          Användare
                          • november 2012
                          • 187

                          Ursprungligen postat av lotusvira
                          Jag byter ca.25% vatten varje vecka,Jag använder Happy- Life,tycker nog jag har rörlig vattenyta, (skall prova ned en strimer kanske som jag ha,r el.blir det för mycket rotation? så får jag se om dom andas annorlunda. Har använt Ektazon ibland ifall det skulle va svamp.Får nog bygga om grottorna dom har för stora hål o en del två utgångar.De där med att dom simmar fram o tillbaka fram o tillbaka är lite märkligt.Jag hoppas att dom inte har blivit sjuka.
                          dom gräver ingenting

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            Du ska nog inte använda medicin alls om du inte har tydliga symptom. Bättre är då att byta mer vatten 40% exempelvis.

                            Svårt att säga, men de kan bara behöva mer tid.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              Jag kan nämna att de har kvar yngel från min andra kull jag sålde. De går omärkta i ett växtakvarium såg jag. Storleken är inte den största men det beror nog mest på sparsam matning. Såg ut som friska fina individer och mix av kön.

                              Tror jag såg 4-6 st.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Toompa
                                Användare
                                • september 2012
                                • 247

                                Fina dom är OM jag inte snöar in helt på salt o lägger ner allt sött så måste jag försöka få tag på en grupp av dessa

                                Kommentar

                                Arbetssätt...