Eye-Fi uppkopplade kameror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Eye-Fi uppkopplade kameror

    Det finns något form av minneskort med wifi uppkoppling.


    Jag undrar om något testat detta och vad man kan göra med det hela? Vilka erfarenheter har ni?

    Jag skulle vilja att mina bilder direkt ladas upp till exempelvis dropbox. Går det?


    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • BalsbyMange
    Användare
    • juni 2011
    • 635

    #2
    De verkar ju inte finnas någon support för just Dropbox, men man kan ju alltid synka in det till dropbox via en folder i PC:n

    Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

    Android-appen iOS-appen

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Toppen Mange!!

      Då går det via lite trix i alla fall.

      Frågan då är bara om det är någon som har detta om om det är nåt att rekommendera?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8598

        #4
        För mig som är en ganska skral fotograf skulle detta inte vara en bra idé. Jag vill hellre gå igenom fotona, skippa misslyckade och kanske redigera lite, innan de eventuellt åker iväg till en dropplåda eller fejan eler nåt annat offentligt ställe.

        Att få dem överförda till PC:n kan däremot vara en bra sak. Men det blir då att avväga nytta mot kostnad. Hur mycket äter det av kamerans batterikapacitet, och hur lång tid tar det, jämfört med vanlig överföring från minneskortet.

        Och, på min gamla kamera (Canon 40D) funkar det förstås inte.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        Arbetssätt...