Görs inte Eheim 2250 längre?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andreas Åkerblad
    Användare
    • december 2009
    • 56

    Görs inte Eheim 2250 längre?

    Hej
    Efter mer än 10 år med malawi planerar jag nu att köpa ett kar till (akvastabil Mark 11 360 l) och testga SA. Jag är nu inne på någon mindre jordätare som kan passa som tex geophagus Pindare.

    Funderar på vilket filter jag skall köpa. Var först inne på Eheim 2080 men T5 rampen till Mark 11 har bara en genomföring för slangar och det blir nog trångt med 2080:ns tre slangar. Är nu inne på ett 2260 men enligt tidare trådar här kan det föra en del oväsen och ett 2050 hade nog räckt men jag hittar inget i nätbutikerna. Görs den inte längre?

    En annan undran jag har är om 2060 blir för mycket flås i karet som bara är 130 cm långt?

    Jag lär ha fler frågor framöver då SA är helt nytt för mig
    /Andreas
    Andreas
  • chas
    Användare
    • augusti 2009
    • 304

    #2
    Jag har ett 2250 som är knäpptyst! Finns o köpa nya i danmark och tyskland
    http://naistick.wix.com/photo

    Kommentar

    • Andreas Åkerblad
      Användare
      • december 2009
      • 56

      #3
      Ursprungligen postat av chas
      Jag har ett 2250 som är knäpptyst! Finns o köpa nya i danmark och tyskland
      ok, jag kollade på ciklidecentrets hemsida (kommer att köpa kar o pump mm där eftersom priserna är väsentligt lägre än i Sverige) men hittar inte 2050. Jag får väl ringa dem
      Andreas

      Kommentar

      • Andreas Åkerblad
        Användare
        • december 2009
        • 56

        #4
        Ursprungligen postat av Andreas Åkerblad
        ok, jag kollade på ciklidecentrets hemsida (kommer att köpa kar o pump mm där eftersom priserna är väsentligt lägre än i Sverige) men hittar inte 2050. Jag får väl ringa dem
        2250 menade jag förstås
        Andreas

        Kommentar

        • Andreas Åkerblad
          Användare
          • december 2009
          • 56

          #5
          Ursprungligen postat av Andreas Åkerblad
          2250 menade jag förstås
          Jag kollade några danska sidor och på en av dem stod att 2250 har utgått ur sortimentet. Det innebär i så fall ett stort hopp mellan största och näst största filter i classic serien
          Andreas

          Kommentar

          • liv
            NCS Medlem
            • februari 2005
            • 192

            #6
            Ursprungligen postat av Andreas Åkerblad
            Jag kollade några danska sidor och på en av dem stod att 2250 har utgått ur sortimentet. Det innebär i så fall ett stort hopp mellan största och näst största filter i classic serien
            Hei,har eheim 2080 som har kjørt sammen med en 2028 i flere år på mitt 530.Bruker bare eheim original filtermasse, og siliconspray på pakninger ved service.Mitt neste filter engang blir 2260 uten tvil.Er meget imponert over eheim sine filter,2028 har vel surret i 18, 19 år,bare skiftet pakninger og aksling i løpet av alle disse årene.
            jan

            Kommentar

            • endymion

              #7
              Eheim 2260 finns ju fortfarande.

              Kommentar

              • Andreas Åkerblad
                Användare
                • december 2009
                • 56

                #8
                Ursprungligen postat av endymion
                Eheim 2260 finns ju fortfarande.
                Ja, det är huvudspåret just nu men någon som vet hur mycket oväsen det för? Kan man ha det i ett normalt vardagsrum utan att det stör? Skulle även vara fint om någon med mer erfarenhet kan bedömma om det funkar till ett 130 cm långt kar eller ifall jag "blåser sönder" fiskar som tex scalare
                Andreas

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  Användare
                  • september 2012
                  • 155

                  #9
                  Ursprungligen postat av Andreas Åkerblad
                  Ja, det är huvudspåret just nu men någon som vet hur mycket oväsen det för? Kan man ha det i ett normalt vardagsrum utan att det stör? Skulle även vara fint om någon med mer erfarenhet kan bedömma om det funkar till ett 130 cm långt kar eller ifall jag "blåser sönder" fiskar som tex scalare
                  Ska du blåsa sönder fisk med ett ytterfilter så får du allt ta i så att du spricker. Jag kör en fx5:a och ett Eheim 2226 till ett 310 med CA-ciklider, malar och tetror..
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  Kommentar

                  • Andreas Åkerblad
                    Användare
                    • december 2009
                    • 56

                    #10
                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Ska du blåsa sönder fisk med ett ytterfilter så får du allt ta i så att du spricker. Jag kör en fx5:a och ett Eheim 2226 till ett 310 med CA-ciklider, malar och tetror..
                    då lär jag inte behöva oroa mig för det...
                    Andreas

                    Kommentar

                    Arbetssätt...